QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
Poliesportiu
Motor
Hoquei
Futbol
Resultats i classificacions

La britànica ‘The Asgard Project’ guanya el Gran Premi Vila de Torelló

Narra la preparació i escalada de la cara nord d’aquest monòlit del Canadà, considerat una de les parets més difícils del món. La gala d’entrega de premis es va fer aquest dissabte i aquest matí es torna a fer un visionat dels films guanyadors.


El 9 Nou
21/11/2010

Informació de la web del Festival de Cinema de Muntanta

‘The Asgard Project’ és la guanyadora de la 28a edició del Festival Unnim de Cinema de Muntanya de manera que el film del britànic Alastair Lee s’emporta aquest any el Gran Premi Vila de Torelló.

Amb ‘The Asgard Project’, el director britànic ens presenta la primera expedició que decideix escalar en lliure la increïble cara nord de la Torre Asgard -un monòlit quilomètric a l’illa de Baffin (al nord del Canadà) considerat una de les parets més difícils del món- per fer després el descens amb salt BASE.

El film també inclou els durs entrenaments que l’equip que lidera Houlding, entre els quals hi ha l’escalador espanyol Carlos Suárez, va fer a Riglos, Brenta i Yosemite.

L’equip de The Asgard Project (Torre Asgard, 2.015 metres) va escalar des dels peus de la gelera gairebé 1.400 metres en sis hores.

La segona gran guanyadora d’aquesta 28a edició és ‘Au delà des cimes’, de Rémy Tezier. La pel·ícula que protagonitza Catherine Destivelle recull el Premi Boreal al millor guió i el Premi Unnim al millor film de muntanya.

El Premi GrandValira al millor film d’Esports de Muntanya va a parar a mans de ‘Tuzgle’, dels francesos Julien Nadiras i Vladimir Cellier, i el jurat ha considerat que el millor film Ecològic és l’argentina ‘El camino del cóndor’, de Christian Holler. ‘Piedra de Luz’, de Sebastián Álvaro, és qui s’emporta la placa FEDME al millor film d’un realitzador espanyol”.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 559 persones.