El pilot de Taradell Arnau Lledó (Pedregà Team) ha hagut d’abandonar el Dakar aquest dimecres al matí després de patir una caiguda que li ha afectat el turmell i per la que ha hagut de ser evacuat en helicòpter.
L’etapa anava des del campament refugi on ahir va acabar la marató fins a Bisha, amb 368 quilòmetres d’especial i un enllaç de 52.
L’accident de Lledó ha passat tot just començar l’etapa i ja no ha arribat a creuar el primer waypoint del dia, situat a 40 quilòmetres de la sortida. Com es pot veure en aquest vídeo, el pilot Edgar Canet, que s’ha trobat amb l’accident i que acabaria essent 10è a l’etapa, s’ha aturat per interessar-se pel de Taradell.
El jove pilot de KTM, que debutava aquest any a la cursa, s’havia mantingut fins ara entre els 20 primers de la categoria de motos i 9è de la categoria Rally 2. També era fins ara el 5è millor rookie de la categoria.
És el segon abandonament d’entre els osonencs en aquest Dakar, després que fa just una setmana, dimecres passat, també s’hagués de retirar Gerard Farrés, també per una lesió després que el seu Can-Am suportés un fort impacte per un salt imprevist durant la tercera etapa, el dia abans. Tot i que van començar la següent, van retirar-se per la indisposició del pilot de Manlleu.
Nani Roma, tercer a la general, a 13 minuts del nou líder
El final de l’etapa marató, aquest dimecres a Bisha, ha tornat a provocar canvis a la classificació general. El més destacat és la pèrdua del liderat de Nani Roma i Àlex Haro (Ford Racing), onzens d’etapa a 20 minuts del francès Matiheu Serradori (Century Racing) i el qatarí Nasser Al-Attiyah (Dacia), segon, que avui ha donat un gran cop d’autoritat per tornar-se a situar, també, líder de la general.
El nou líder treu 12 minuts justos al segon de la taula, el sud-africà Henk Lategan, mentre que Roma se situa tercer provisional a 12min 50s.
Roma deia a l’acabar l’etapa marató que han superat una etapa “extremadament complicada, probablement una de les més dures que hem afrontat”, sobretot perquè els ha tocat obrir pista. El pilot explicava que, a l’inici, tot rutllava molt bé: “anàvem molt bé, miràvem els splits i avançàvem molt ràpid”.
La situació, però, s’ha torçat en un moment clau del recorregut, quan han perdut un dels punts obligatoris de pas. “Hem perdut un punt per on havíem de passar i hem gastat més d’11 minuts buscant-lo”, relatava. Malgrat tot, assumia l’error amb naturalitat i recordava que forma part de l’essència d’aquesta disciplina: això també és rally raid.
Tot i les dificultats, l’equip ha aconseguit arribar a Bisha després d’haver sobreviscut a dues etapes marató, un fet que valora molt positivament.
Laia Sanz, 18a, i Nandu Jubany, 38è
Pel que fa a la resta d’osonencs de la categoria, Nandu Jubany i Marc Solà han aconseguit completar una de les seves millors etapes del Dakar, tenint en compte els entrebancs amb què s’han trobat fins ara, entrant al 38è lloc de l’etapa i situant-se provisionament al lloc 95 de la general.
Laia Sanz, amb problemes a l’etapa d’ahir i havent de sortir relegada a llocs de darrere aquest matí, és malgrat 18a provisional d’etapa i 20a de la general. “Crec que, de totes les etapes que he fet amb cotxes sense tenir problemes, aquesta és en què he acabat més cansada. Estic fosa, admetia al final de la jornada.
Han estat 250 quilòmetres d’arena molt durs i, “sortint des de tan enrere, ens hem trobat absolutament de tot pel camí: “vehicles bolcats, una infinitat de roderes per tot arreu, arena batuda, pols…”. Malgrat aquestes dificultats, la de Seva valorava positivament el desenllaç de l’etapa i assegurava que han acabat molt bé.
El tram final, però, ha condicionat el resultat. A uns 120 quilòmetres de l’arribada, han atrapat un altre vehicle que no han pogut avançar de cap manera a causa de la pols, fet que els ha fet perdre força temps. Per això, reconeixia que el resultat final “podria haver estat una mica millor encara”.
Amb tot, agafant com a referència els temps se li complica l’objectiu de lluita per al top 15, ja que ara mateix és a 1 hora i 34 minuts d’aquesta plaça.
Per la seva banda, Rosa Romero i Maria Gameiro (X-Raid) han fet el lloc 97 d’etapa i se situen al 73 de la general, mentre que Joan Font (Be Racing), amb el seu Can-Am, entra per primera vegada dins dels 100 millors de la general (93) després d’entrar al 82 de l’etapa. A la categoria Challenger, liderada pels catalans Pau Navarro i Jan Rosa, el de Masies de Voltregà és 24è.
🏁 Classificació Dakar després de l’etapa 10 · 14.01.26
| Pilot / Copilot | Equip | Etapa | General | Grup | Dif. |
|---|---|---|---|---|---|
| COTXES | |||||
| Nani Roma / Àlex Haro | Ford Racing | 11 | 3 | 3 | 00h.12.50 |
| Laia Sanz / Maurizio Gerini | Ebro Audax | 18 | 20 | 20 | 03h.09.04 |
| M. Gameiro / Rosa Romero | X-Raid Team | 99 | 73 | 42 | 11h.52.58 |
| Joan Font / Adrià Guillem | Be Racing | 83 | 101 | 24 | 19h.11.35 |
| Nandu Jubany / Marc Solà | MD Rallye Sport | 38 | 95 | 52 | 19h.54.00 |
| MOTOS | |||||
| Arnau Lledó | Pedregà Team | Abandonament | |||
| CLÀSSICS | |||||
| Lourdes Puigmal (camions) | Boucou | 26 | 44 | – | |