Nou Dakar per a Nani Roma, que ja conta els dies per tornar-se a endinsar pel desert de l’Aràbia Saudita. Enguany, serà la 29a vegada – i la 20a en cotxes – que el pilot de Folgueroles participarà en el ral·li més dur del món, que tindrà lloc del 3 al 17 de gener. Un any més, formarà tàndem amb el seu copilot de confiança, Àlex Haro, i el seu equip, Ford M-Sport.
Aquest dijous al matí, Santa Susanna, que aquests dies s’ha disfressat com una de les seus del Dakar 2026, va acollir també la presentació del seu nou projecte. “Arribem amb la mateixa il·lusió i passió de sempre i amb l’orgull de poder continuar sent competitius”, apuntava Roma. “Així i tot, l’enfrontem amb el màxim, respecte i conscients de l’exigència i dificultat que suposa”, afegia.
Malgrat que l’any passat una avaria al cotxe els va impossibilitar continuar, Roma és conscient que aterra a aquesta edició en millors condicions: “Estem motivats, ja que venim de fer grans actuacions a les curses de Sud-Àfrica, la Baja Aragón i el Ral·li del Marroc”. “L’experiència és el que ens diferencia i fa millor respecte un any enrere”, indicava Haro. “Tenim confiança, que és clau en l’esport”, afirmava el pilot.
A més, Roma i Haro viatjaran dins el mateix Ford Raptor T1+ que el 2025, però amb algunes millores. “Hem repartit millor els pesos, hem canviat les portes, els vidres ofereixen més visibilitat i s’han ajustat les suspensions”, explicava Roma. I, tot i que “són pocs i petits canvis, en definitiva, el fan més competitiu”. “Arribem amb bon ritme, amb un bon cotxe i un gran equip”, expressava Haro. “Hem d’aprofitar que tenim totes les peces del puzle a punt”, afegia.
Per vuitena vegada, l’habitual tàndem farà front a l’aventura de recórrer 8.000 quilòmetres per la vora del Mar Roig en 14 dies, però amb un recorregut que presenta algunes modificacions. “Sigui com sigui, de tots els que he participat, no hi ha hagut cap Dakar fàcil”, assegurava Roma. Així i tot, “el que més ens preocupa són les dues etapes marató, ja que no disposarem de mecànics durant dos dies”, explicava. “Encara no sabem la ruta completa, però sembla que per les dunes i els quilometratges serà molt exigent”, comentava Haro. “Haurem d’estar moltes hores concentrats, però el gaudirem”, afegia el copilot.
Doncs, tot i les altes expectatives per aquest Dakar 2026, Nani Roma prefereix deixar de banda els favoritismes: “No em preocupa si ho soc o no, l’objectiu és competir bé i centrar-nos a fer bé les coses cada dia”. “Són dues setmanes i hem d’aconseguir ser regulars”, apuntava.
Amb la seva experiència, i malgrat haver guanyat dues edicions – una el 2004 en motos i l’altra el 2014 en cotxes – Nani Roma sap de la dificultat de guanyar el ral·li més dur del món: “Hem de ser optimistes, però conscients també que estem davant d’un dels moments de la història del Dakar amb més competència i nivell, tant de pilots com de cotxes”, afirmava. No obstant l’exigència, “això fa que encara el repte sigui més emocionant”.