Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

L’any passat es va enrolar a l’innovador projecte alemany de Borgward –amb qui va acabar 26è després de diversos problemes mecànics– i enguany Nani Roma fa un salt endavant. S’incorpora al Bahrain Raid Xtreme (BRX), un projecte conjunt entre el Mumtalakat, el fons sobirà de riquesa del Regne de Bahrein, que entre d’altres té una participació majoritària a l’equip McLaren de Fórmula 1, i Prodrive, l’empresa britànica propietat de David Richards, que ha assolit èxits remarcables als ral·lis amb Subaru i en turismes amb Aston Martin.

“L’ambició de tots els que formem part de BRX és molt il·lusionant i estic desitjant emprendre aquest viatge amb l’equip. BRX emana experiència per tots els seus porus i dirigir aquest projecte per guanyar el Dakar és una oportunitat que no podia deixar escapar”, detalla el de Folgueroles. A més a més, està convençut que “la combinació del llegat de Mumtalakat en l’ajuda als esports i l’experiència de David Richards i Prodrive per construir cotxes guanyadors presenta tots els signes d’un veritable canvi radical al Dakar”.

El director de l’equip serà Richards, que va contactar amb Roma en la passada edició del raid més dur del món, i que destaca del de Folgueroles el fet que sigui un dels pilots del Dakar amb més experiència. “Ha competit al ral·li en 24 ocasions i ha aconseguit victòries indiscutibles tant en moto com en cotxe. Ja ha treballat en estreta col·laboració amb els enginyers de Prodrive, proporcionant els seus inestimables punts de vista, i en els propers mesos farà milers de quilòmetres de proves a Europa i l’Orient Mitjà”, avança Richards.

Uns testos que li impediran participar a l’Andalusia Ral·li de principis del proper mes d’octubre, la cita que ha de substituir el Ral·li del Marroc. I és que el principal problema de l’equip és el retard en la construcció del vehicle pels obstacles que ha comportat la pandèmia. Prodrive porta treballant en el disseny del cotxe i el motor des de mitjans del 2019 i espera presentar-lo el mes que ve. Un cop acabades les proves, l’equip no descarta participar en alguna cursa a l’Orient Mitjà com a última preparació de cara a la prova del 2021. Tot plegat, però, fa pensar que el T1 del Dakar a mesura de BRX, un cotxe amb tracció a les quatre rodes i propulsat per un motor V6 de gasolina turboalimentat de 3,5 litres, serà especialment competitiu de cara al 2022.

Roma, de 48 anys, ha fitxat per dues temporades amb opció a una tercera i és la primera incorporació a BRX. Falta saber qui serà el pilot del segon vehicle del projecte i també qui acompanyarà l’osonenc com a copilot, si bé tot sembla indicar que està a punt de tancar-se un acord perquè repeteixi tàndem amb el gironí Dani Oliveras. Són els últims serrells pendents d’una nova aventura que busca conquerir l’apreciat touareg, un trofeu que Nani Roma va aixecar per última vegada el 2014.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.