Nascuda el 1980, tot i que a finals dels seixanta ja es feien curses a la comarca, l’Associació d’Amics de l’Scalextric d’Osona, més coneguda amb les sigles d’AEO Sport, és un dels clubs de slot més antics de l’Estat. Darrerament ha canviat la junta directiva i ha estrenat un nou circuit de velocitat amb la voluntat de donar un nou impuls a un esport al qual l’entitat osonenca ha contribuït al llarg dels anys amb diversos campions estatals com Jordi Rierola, Manel Arroyo, Josep Campàs o Josep Bau.
“El club ja funcionava molt bé, però sí que és veritat que l’afició va de baixa i ens costa pujar gent nova. Per això volem donar-nos a conèixer a noves persones i reactivar gent que ho ha deixat”, explica Josep Bardolet, el secretari de la nova junta que presideix Manel Arroyo –qui va agafar el relleu al rodenc Toni Corral–. El secretari del club, que té la seva seu des de fa anys al bar Club Pocket Bike, assegura que “tothom qui vulgui provar-ho serà benvingut i l’ajudarem en tot. Jo fins i tot deixo cotxes per aprendre’n”. Bardolet, que és de Torelló, va entrar a l’entitat fa més de vint anys i assegura que majoritàriament els aficionats “som gent de la generació X, nascuts als anys 70 i anteriors”. Van entrar en contacte amb l’slot de joves i més enllà del vessant competitiu per a ells és també “una via d’escapament per desconnectar”.
En una comarca d’apassionats del motor, des de l’AEO Sport afirmen també que aquesta és una de les maneres més econòmiques d’entrar en el món de la competició i dels ral·lis, això sí, a escala 1:32. És per això que es desviuen en els muntatges de les diferents proves perquè tinguin semblança amb els escenaris reals, imitant les particularitats de cada prova ja sigui d’asfalt, terra o neu, que reprodueixen amb productes com el cacau o la farina. La novetat d’enguany és un circuit de velocitat, “perquè actualment no en teníem i els més propers eren a Manresa o les Franqueses i que és millor i més gran que el que havíem tingut anys enrere”. Properament també volen invertir en la climatització de l’espai i millorar el circuit de ral·lis. “Tenim ganes de fer coses i fer créixer l’slot, que abans havia tingut molt èxit amb més de cinquanta participants a les proves de ral·li”, continua Bardolet. En ment també hi tenen l’organització d’un Open de Vic, que sigui de referència, i que s’afegeixi a les diverses proves que ja acullen de manera regular els divendres i dissabtes. Tot, per revifar la passió per la velocitat a petita escala.