QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
Poliesportiu
Motor
Hoquei
Futbol
Resultats i classificacions

Osona sense Guilleries

Aquest dissabte es corre el ral·li Osona. La prova modifica el seu recorregut habitual per recuperar Alpens-les Llosses, on es decidirà la cursa. Les obres de desdoblament de l’Eix han fet decidir l’organització a suprimir trams mítics com Collsaplana o Coll de Gomara, però en recupera d’altres.

El 9 Nou
01/07/2011

El desdoblament de l’Eix Transversal ha fet perdre encant a les Guilleries. Almenys pel que es refereix a l’automobilisme de competició, en el que ha estat un escenari habitual del Campionat de Catalunya, d’Espanya i del món de ral·lis. Per això, aquest any l’Escuderia Osona ha decidit suprimir del Ral·li Osona sectors que atreien molts espectadors com Collsaplana, Coll de Gomara o Coll de Ravell o el d’Espinelves, que va acomiadar definitivament pel febrer en la darrera edició del Ral·li Esprint de Sant Julià.

Les obres a la xarxa viària fan desaparèixer trams i en recuperen d’altres, com el de la Vola, que ja s’ha convertit en un clàssic del Ral·li Osona amb les facilitats d’accés que presenta després de l’obertura del túnel de Bracons.

Es manté, com no podia ser d’altra manera, la pujada a la Trona, que serà la seva parella de ball matinal per centrar la cursa al Lluçanès a la segona secció, amb la Costa dels Gats i la recuperació del tram mundialista d’Alpens-les Llosses. Seran gairebé 20km de velocitat en el sector que pot acabar decidint la cursa, sobretot a la tarda-vespre en què pot aparèixer l’amenaça d’un ruixat.

Amb l’obligada presència d’una súper-especial en una prova de coeficient 8 (per 320m supera els 100km de velocitat reglamentaris), la passada pels 940m del Circuit d’Osona tancarà la primera secció del ral·li i obrirà la segona en un punt que va concentrar molts espectadors l’any passat.

Aquesta instal·lació es torna a mantenir com a centre neuràlgic de la cursa, on s’hi faran la mitja part i l’arribada. La sortida tornarà a ser del `passeig de la Generalitat de Vic, en aquesta ocasió amb el parc tancat a l’alçada del parc Balmes. El parc d’assistència també continuarà essent al polígon industrial Malloles, a tocar del Circuit.

L’ajornament fa tres setmanes del Ral·li Girona ha convertit l’Osona en la primera prova amb la màxima puntuabilitat per al Campionat de Catalunya, que pot decidir moltes coses a l’espera que es confirmi un calendari definitiu amb totes les modificacions incorporades. Jordi Gaig (Porsche 911 GT3) és el líder del campionat i màxim favorit al títol aquesta temporada per davant de Carles Llinàs (Mitsubishi Evo XI), un pilot de l’Escuderia Osona que també disputarà les proves tant d’asfalt com de terra.

Josep M. Membrado, però, continua essent el màxim favorit a una victòria que fa dos anys que no aconsegueix, amb un Mitsubishi Evo X N Plus de MC Racing. Serà amb el permís d’Albert Orriols, guanyador l’any passat sense guanyar cap tram després que l’olostenc patís una avaria, i que competeix amb el mateix cotxe. Featured cum on stomach sex movies on free tube pornsok.com !

Membrado, segon a l’Empordà i guanyador al Berguedà de l’última prova d’asfalt disputada, manté les seves opcions a la Copa d’Asfalt on el vigatà només pot acreditar per ara un cinquè lloc després de dos abandonaments.

El ral·li continua comptant amb una de les millors inscripcions de la temporada, un total de 102 equips participants, dividits en 75 de velocitat i una no gens menyspreable xifra de 27 que disputaran la cada cop més en alça prova de regularitat. Però la inscripció no es mesura només per la quantitat sinó per la qualitat, amb quatre Porsche 911 GT3, tres Mitsubishi Evo X, tres Evo IX, un 206 Súper 1.600 i els kit-car que l’any passat van donar la sorpresa.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 435 persones.