Pep Ortega ha decidit veure món. La temporada vinent l’aler pivot vigatà jugarà a bàsquet a l’Uruguai. El club Trouville s’hi va interessar quan va saber que l’exjugador d’Estudiantes buscava un equip fora d’Espanya.
“Vaig estar molt content que es posessin en contacte amb mi i que em vulguin per un projecte tan important per a ells”, explica Ortega, conscient que el conjunt del Trouville enguany jugarà la Lliga sud-americana de clubs, equivalent a l’Eurolliga dels països sud-americans.
El Trouville, que juga a la capital, va acabar en segona posició a la Lliga uruguaiana després de perdre contra el Malvín a la final dels play-offs. “He estat mirant vídeos per Internet i ja tinc ganes d’anar cap allà”, explica Ortega, que en cap cas valora el salt a l’Amèrica del Sud com un pas enrere. “Els jugadors europeus estan molt acostumats a les lligues europees però hi ha més bàsquet al món”, reivindica.
A Ortega no li han faltat ofertes ni d’equips ACB ni LEB, però “jo volia marxar a jugar a una lliga competitiva i en un equip que aspirés a coses noves”.
A el Rojo de Pocitos, com es coneix el Trouville, “els agraden molt els jugadors europeus. Em van seguir ja quan era a Burgos i quan van saber que volia jugar a un altre país em van trucar”, explica el jugador de bàsquet vigatà, que serà el segon jugador estranger de la plantilla.
Ortega encara no sap quan viatjarà cap a l’Uruguai perquè està a l’espera de conèixer el calendari, però ja es mostra agraït al club de Montevideo, perquè “m’han posat moltes facilitats a mi i a la família per viatjar”.