Èric Pérez
El Consell Esportiu d’Osona va acollir dijous l’acte de presentació de la nova Copa Osoning BTT de Resistència, una competició que enguany estrena format i que estarà formada per tres proves de dues hores de resistència: la de Prats del Lluçanès (20 de setembre), coordinada per la Unió Ciclista Lluçanès, la de les Masies de Roda (27 de setembre), organitzada per la BTT Cases Noves, i per primer cop la de Sant Pere de Torelló (4 d’octubre), dirigida pel Club Atlètic Natació Torelló.
L’acte va estar presentat per Joel Collell, tècnic d’Osoning, i Albert Prado, conseller d’Esports, Cultura i Turisme del Consell Comarcal i president del Consell Esportiu.
Collell va ser l’encarregat d’explicar els detalls del projecte, destacant que la Copa Osoning BTT es va concebre inspirant-se en la Copa Osoning Trail Run, que ja suma quatre edicions amb gran èxit. “L’objectiu de la competició és ajudar i promocionar els participants, però també donar a conèixer Osona com un territori esportivament molt ric”, assenyalava Collell.
“És la primera edició, però estem totalment convençuts que tindrà el mateix èxit que el Trail Run”, va remarcar Prado. En l’esdeveniment també hi van ser presents els organitzadors de cada prova: Jaume Riera, Guillem Solanes i Arnau Montiel. Entre tots tres van precisar que les proves comptaran amb tres categories: Absoluta masculina, femenina i mixta, repartides per edat.
La modalitat serà en parelles, amb relleus al llarg de circuits d’uns tres quilòmetres on els equips aniran acumulant voltes durant dues hores. A diferència de les altres dues, Sant Pere de Torelló estrena circuit, del qual Montiel destaca l’àrea: “ Creiem que el territori és més atractiu a l’hora de fer el circuit”.
Per poder participar i puntuar al rànquing final caldrà haver completat com a mínim dues de les tres proves amb el mateix company i nom d’equip. La classificació general es farà pública després de la darrera prova i la cloenda i entrega de premis es farà conjuntament amb la Copa Osoning Trail Run el gener de 2026.
Les inscripcions s’obriran el proper 25 de juliol a través de la plataforma Dsport, que gestionarà tant les inscripcions com el cronometratge de les tres proves. Tota la informació pràctica es podrà consultar a les xarxes socials d’Osoning i al seu web oficial.