(Amb servei especial de RodaCat des de Pequín)
El palmarès no és comparable a res, perquè mai fins ara els tres equips de xou del club havien pogut competir junts en un mundial, cadascun a la seva categoria. Això sol ja és un mèrit per si mateix.
Només veient els resultats de l’any passat, el salt és considerable: s’hi han sumat dos equips, el grup de xou petit ha passat del bronze a la plata, i el patinador Arnau Pérez, cinquè al mundial de Rimini (Itàlia) el 2023, es va proclamar dijous passat subcampió mundial individual en la modalitat lliure.
A Pequín, entre dimecres i dijous, també hi van actuar els grups de xou júnior i gran, que van aconseguir el sisè i el quart lloc, respectivament. Tots tres campionats mundials van anar a parar a clubs catalans –dos per a l’Skating Cunit i un per al CPA Olot–, cosa que demostra l’alt nivell del patinatge artístic al nostre país, del qual el CPA Tona és un dels principals exponents.
El mundial de Pequín es va tancar oficialment dijous amb les actuacions dels grups de xou. El campionat, en altres disciplines, era en marxa des del 17 d’octubre, però el gruix de l’expedició tonenca –més de 100 persones entre esportistes, cos tècnic i familiars– no va volar fins al cap de setmana passat.
Clàudia Pérez, debutant al mundial amb el xou júnior, destacava el gran ambient i el suport rebut: “Hem notat un caliu impressionant, i ha sigut molt maco”.
Més enllà dels resultats, la participació al mundial de la Xina s’ha viscut com una gran recompensa a l’esforç i al treball de tota una temporada, que havia fet necessari classificar-se als campionats de Catalunya, d’Espanya i d’Europa.
El xou petit, segon Encara sonaven els últims compassos de la música al pavelló de Pequín, i al mig de la pista els protagonistes d’Again, l’espectacled amb què competia del grup de xou petit, ja esclataven d’eufòria conscients que havien fet una gran actuació. Finalment, la passional al·legoria a Federico Garccía Lorca es va endur el segon lloc del podi. “Ens hem sentit molt bé i la pista era molt agraïda”, comentava el patinador del grup Sergi Ortiz. “El públic ens ha donat molta força i molt ànims, i estem molt contents del resultat”.

El xou gran, quart Els va tocar obrir la competició, amb el problema afegit que sempre suposa trencar el gel i fixar el primer barem per al jurat, que generalment se sol considerar que comença amb puntuacions baixes. Però fins a la setena i última actuació, en què el CPA Olot es va situar en primer lloc i els va apartar del podi, el conjunt osonenc havia estat sempre entre els tres de davant. De fet, va quedar tan sols a 31 centèssimes de qui finalment va ser el tercer classificat, el Cristal Skating italià. Olot i Girona van ser primer i segon.

El xou júnior, sisè Era el seu debut no només al mundial, sinó que va ser el primer dels tonencs a obrir foc, dimecres. La seva entrenadora, Paula Fontorodona, posava en valor “el mèrit que ja representa ser aquí”, i tot que l’actuació va començar amb alguns desajustos en els primers moments, “el grup s’ha recuperat i ha acabat fent el que saben fer”. Des de l’equip, Jordi Pané, Clàudia Garcia o Queralt Boixaderes també comentaven, al final, que “ho hem donat tot” i que l’experiència havia estat “brutal”.
