QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
Poliesportiu
Motor
Hoquei
Futbol
Resultats i classificacions

Pedalant cada vegada més fort

L’escola Jufré Cycling combina la divulgació del ciclisme amb un creixent vessant competitiu

Fins a final d’any està en marxa la temporada de ciclocròs, que inclou el circuit de la Copa Catalana, amb cites a Gurb (22 de novembre), Vic (23) i Manlleu (14 de desembre). Entre els equips participants hi ha els de Jufré Cycling, un dels resultats més visibles de l’escola que des de fa 13 anys lidera a Vic l’exciclista professional Josep Jufré, convertida ja en referent formatiu del ciclisme en disciplines com carretera, BTT i enduro.

Ciclocròs al marge, el balanç de la temporada 2025 ha estat molt positiu. El palmarès general inclou dos campionats de Catalunya, 34 podis i 22 victòries individuals dins d’aquesta modalitat. En la resta, la carretera ha aportat 61 podis i 18 victòries, i en BTT, un campionat de Catalunya, quatre podis i una victòria. “Ens podem sentir molt satisfets dels resultats”, apunta Jufré.

Tot i això, la competició no és el motor principal de l’escola, sinó la voluntat de divulgar i facilitar la pràctica del ciclisme. Actualment, Jufré Cycling supera els 500 socis, amb participants des dels 5 anys fins a adults. L’escola mou uns 300 joves i els equips de competició una seixantena de corredors entre promoció, cadets i júniors.

Els últims dos anys s’ha potenciat el ciclisme femení, amb una estructura dirigida per l’exprofessional Anna Ramírez. Ja han debutat en competició amb un primer grup i, per a la nova temporada, l’equip s’ampliarà fins a una dotzena de corredores, repartides entre un equip d’elit i un de màster.

Jufré posa en valor l’entorn privilegiat d’Osona per a la pràctica del ciclisme, una comarca amb llarga tradició en aquest esport. Vic, Manlleu i Gurb disposen de circuits de ciclocròs, i la disciplina hi manté figures vinculades com Pere Uyà, membre del comitè esportiu de la Federació, o Albert Poblet, antic corredor que continua col·laborant com a formador.

Adrià Pericas, de Mas de Bigues a l’UAE Team Emirates Un altre ciclista que fa poc també ha acabat la temporada és el tonenc Adrià Pericas. Ho va fer corrent la Clàssica del Veneto, a Itàlia, ara fa dues setmanes, en l’any en què haurà viscut un gran punt d’inflexió a la seva carrera: el fitxatge per a l’UAE Team Emirates de Tadej Pogacar, que es va confirmar l’estiu passat. Un pas que consolida la seva projecció com a ciclista professional, amb tan sols 19 anys. I última etapa, de moment, en una carrera iniciada a l’escola Jufré Cycling “quan tenia 6 anys”, recorda el seu responsable. “Mai pots predir que algú pugui acabar fent aquest camí”, diu Jufré, però que Pericas ho hagi aconseguit “ens enorgulleix”.

 El cadet, un treball d’equip L’equip cadet de ciclisme en carretera ha estat aquest 2025 un dels més prolífics a la competició. A la quinzena de curses disputades en el circuit català s’hi sumen, en el seu cas, prop d’una desena de proves arreu de l’Estat, “on hi ha més tradició de curses per etapes a carretera oberta, mentre que a Catalunya són més acotades, com per exemple en polígons”, assenyala Jufré. Un actiu important d’aquest grup és que la majoria són de Vic i comarca, “de manera que és molt fàcil entrenar junts, comunicar-se millor i fer molta pinya”.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 136 persones.