Un centenar de ciclistes participaran en la cinquena edició de la Supersants, una proposta de ruta ciclista de bicicleta de muntanya (BTT) no competitiva que es farà aquest proper diumenge, a Campdevànol.
L’any passat es va recuperar després que es fes els anys 2019, 2021 i 2022. El Grup Excursionista Campdevànol insisteix que no es tracta d’una cursa, sinó d’una experiència ciclista única que defuig les massificacions i “volíem diferenciar-nos i no tenir la pressió de fer una cursa”, apunta un dels organitzadors, Sergi Colomé.
El recorregut passarà per davant de deu ermites romàniques del terme municipal, pujant i baixant per corriols amb molt de fang, rampes impossibles i una dificultat tècnica que implica una preparació física i experiència important.
La Supersants 2026 tindrà dos recorreguts. El més llarg, de 55 km i 2.200 m de desnivell, té un traçat exigent, físic i mental, que passa per davant de la desena d’ermites romàniques de la població.
Hi ha les més icòniques com són Sant Pere d’Aüira, Sant Marc d’Estiula o Sant Grau o d’altres de més “perdudes i desconegudes” com Sant Quintí de Puig Rodon, Sant Cristòfol (La Vella) i Sant Martí Vell. També hi ha Sant Cristòfol de Campdevànol, Sant Cristòfol, Sant Llorenç i Sant Martí d’Armàncies.
El traçat curt consta de 37 km i 1.500 m de desnivell amb un recorregut més curt, però igual de dur. Aquest traçat incorpora set de les ermites. “Algunes estan caient i només hi queden quatre parets i ens agradaria poder-les arreglar o mantenir amb els diners que ens sobrin”, explica Colomé.
No hi ha una hora de sortida oficial i els ciclistes podran fer-ho de les 6 a les 8 del matí i s’estima que puguin arribar cap a les 2 de la tarda. Els participants tindran un cartró per segellar amb un Sant totes les ermites per on passin.