QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
Poliesportiu
Motor
Hoquei
Futbol

Ramon Cornet i Pep Bassas: el motor de l’amistat

Ramon Cornet i Pep Bassas són dos dels pilots més reconeguts d’Osona, i més enllà de la seva passió pels ral·lis comparteixen professió en el mateix taller mecànic

Molt probablement Ramon Cornet i Pep Bassas no serien qui són avui en dia si no s’haguessin conegut. De fet, el que va començar com una rivalitat entre dos pilots, “quan érem bastant petits al Circuit d’Osona”, s’ha convertit en una amistat que té com a denominador comú el motor.

Un motor que és present en l’afició que tots dos comparteixen pels ral·lis –i que els ha situat entre els pilots osonencs més reconeguts–, però també en la seva professió, ja que des de fa uns anys treballen colze a colze al taller mecànic Cornet Motor de Roda de Ter.

El vincle actual es va forjar després de la primera experiència de Bassas en el món del ral·li competint en la Copa Focus. “No sabia gaire què fer després de dues temporades”, reconeix el de Seva, “i entre jo i Dani Balasch el vam convèncer perquè competís al Volant RACC”, afegeix Cornet. Bassas va fer el pas l’any 2015, i va llogar un Peugeot 107 “per poc més de 3.000 euros per a tota la temporada”.

Tot i això, encara li faltava pressupost per cobrir tot el tema de l’assistència “i amb el meu pare li vam dir que vingués amb nosaltres i ho faríem junts”, recorda Cornet, que en aquella edició del Volant RACC va acabar campió.

Des de llavors, l’escenari d’ajudar-se quan un dels dos necessita alguna cosa ha estat habitual. Un bon exemple va ser la temporada passada, en què Bassas –que no va competir– li va fer l’assistència en el camí de Cornet cap a la victòria en la Copa Clio de terra.

Una complicitat que fins i tot s’ha aconseguit en altres àmbits més enllà del món del ral·li. I és que Cornet va entomar la gestió del taller mecànic on ja treballava a Roda de Ter l’any 2019, i en un moment que anava “molt enfeinat” va coincidir que ell buscava un operari i Bassas, feina. Així doncs, els dos pilots feinegen entre setmana entre vehicles de totes les marques.

Una situació, la de ser mecànics i corredors de ral·li, que asseguren que els dona algun avantatge en les carreres. Per exemple, a “prevenir una mica més les avaries” o, en cas que passin, aplicar els coneixements en mecànica “per fer tot el possible per no quedar tirat al tram i haver d’abandonar”. Bassas, de fet, ho va viure fa quinze dies a Portugal. El vehicle “feia un soroll” i el copilot “estava molt preocupat”. Bassas va detectar de seguida quina peça era “i sabia que no es trencaria”.

La situació, de fet, es va produir al ral·li Fafe, que obria la temporada del nou repte que afronta Bassas: la Toyota GR Iberian Cup. L’estrena, amb un segon lloc, fa ser optimista el de Seva, tot i que afronta la temporada “sense pressió, però amb l’objectiu de fer-ho el millor possible”.

La idea és fer tota la temporada –amb quatre proves a Espanya i quatre a Portugal– al costat del copilot Manel Muñoz.

Pel que fa a Ramon Cornet, després de la superioritat en la Copa Clio de terra, Renault ha apostat per ell perquè corri la mateixa copa però en asfalt. Amb cinc proves per tot l’Estat, l’objectiu serà ser el més ràpid, amb la intenció que la marca del rombe li cedeixi un cotxe superior per fer altres proves la temporada que ve.

Cornet i Bassas es coneixen bé després de tantes hores entre peces de vehicles i trams de ral·li. “En Pep ho té molt clar, i quan toca tot o res, aposta pel tot i se n’ensurt”, ressalta Cornet tot fent evident que sempre que ha tingut un cotxe per córrer “ha obtingut grans resultats”. Pel que fa a Bassas, ressalta del seu company que és capaç “d’anar ràpid des del primer quilòmetre”, i que allà on va “guanya”.

LA PREGUNTA

Creu que els aranzels imposats per Donald Trump són una bona opció?

15%
85%
En aquesta enquesta han votat 326 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

Fes un comentari

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't