Les mirades en el primer partit oficial del 39è Torneig de Bàsquet de Sant Julià de Vilatorta estaven centrades en Ricky Rubio. No es podia discutir. I és que després d’un temps d’aturada en la seva carrera professional, l’experimentat base del Masnou reapareixia sobre un parquet, amb el seu ‘nou’ equip. O, amb el seu equip de sempre.
De fet, ja fa 20 anys que Ricky Rubio va jugar un partit amb el primer equip de la Penya en aquest mateix torneig. Ara, ha pogut viure sensacions similars a les d’aquell dia, amb tot el protagonisme centrat en la seva persona des d’un bon començament. Aquest estiu, va confirmar el seu retorn a Badalona, on es va formar i créixer, per llavors fer camí a altres clubs i també a la NBA. Una jornada d’emoció per al jugador, l’afició desplaçada a Sant Julià de Vilatorta i també per al club. Així ho destacaven tant companys seus dins el vestidor com el seu entrenador, Dani Miret.
Rubio va començar el partit contra l’Hiopos Lleida a la banqueta i va entrar a pista al minut 5. En els 20 minuts que hi va ser, va anotar sis punts, va agafar vuit rebots i va repartir tres assistències. El seu equip es va imposar a un conjunt lleidetà menys rodat. Malgrat acabar el primer període amb empat a 20 a l’electrònic, amb el pas del minuts, la Penya va prendre el control de l’enfrontament, per ampliar l’avantatge fins al 78 a 62 final.
Aquest divendres continuen els partits ACB del torneig, igual que el cap de setmana. El Joventut de Badalona juga de nou dissabte contra el Girona. Fins diumenge, hi haurà activitat de la cita que serveix per inaugurar la temporada oficial de bàsquet a Catalunya, amb enfrontaments i competició d’equips de totes les edats i nivells, tant a Sant Julià com en altres pistes d’Osona. També s’hi sumen els concursos de triples i esmaixades, clínics, xerrades i altres activitats paral·leles.