QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
Poliesportiu
Motor
Hoquei
Futbol
Resultats i classificacions

Vic i Voltregà comencen l’Ok Lliga il·lusionats i amb equips més joves

Jordi Galán i Èric Vargas, els dos capitans, s’estrenen amb el braçalet aquest temporada

La temporada d’hoquei patins torna a arrencar. Bé, almenys en el seu vessant masculí. Voltregà i Vic debuten aquest cap de setmana a l’OK Lliga en una temporada amb el repte de mantenir el nivell amb equips més joves. Els dos equips debutaran fora.

El que ho farà més lluny serà el Voltregà, que arrenca aquest dissabte a la pista d’un Alcobendas que és un autèntic desconegut. “És un equip que ha canviat molt. Hem buscat vídeos i ens ha estat molt complicat. No ha jugat Lliga Catalana i només tenia un partit amistós amb el Liceo”, afirma preocupat l’entrenador, Francesc Linares. “Estem una mica dubtosos del que ens podem trobar”, afegeix, conscient que “potser haurem de demanar el temps mort aviat en funció de com ho veiem i què ens facin”.
Els d’Alcobendas tornen a l’OK Lliga i és una pista complicada. “Hi afegim el tema viatge, que sempre és incòmode: en furgoneta i el mateix dia”, explica Linares. Tot i això, Linares no vol excuses. “És un partit vital. Ho hem de deixar tot i ens autoimposem guanyar”.

Una opinió en la qual coincideix el nou capità de l’equip –després de la marxa de Gerard Teixidó–, Èric Vargas. “Venen partits molt complicats i hem de començar guanyant. Ho anirem a donar tot”, explica el jugador, que ja porta set temporades al primer equip. “Serà un any més però amb més responsabilitat de cara als companys i al cos tècnic perquè he de demostrar que soc el capità per alguna cosa”, afirma.
L’equip, més jove, “anirà millorant. No els puc exigir l’experiència però la qualitat hi és. Els hem de donar la confiança perquè s’equivoquin, rectifiquin i millorin”, afirma Linares.

Per la seva banda el Vic debutarà també aquest dissabte a les 8 del vespre a una pista mítica de l’OK Lliga, la de Les Comes d’Igualada. “Tenim un calendari molt exigent per començar i la pista de l’Igualada és complicada. Però pel Vic ho seran totes. Cada cap de setmana serà una final i s’ha de treballar amb il·lusió”, reconeix el nou entrenador, Quim López, que no amaga les cartes. “Tothom sap la problemàtica del club i també es veu reflectit al tema esportiu. Esperem que l’equip continuï motivat i il·lusionat com a la pretemporada. Sabem que ens trobarem amb dificultats”, admet.

La il·lusió hi és. Ho transmet el nou capità, Jordi Galán, un dels fitxatges que ara torna a Vic per ser la veu de l’experiència després de la marxa de “noms importants de l’hoquei com en Borja o en Mia”. “En tenim moltes ganes i s’ha d’anar partit a partit però mirant sempre amunt”, afirma Galán.

Les lesions són l’handicap del Vic. “Amb un equip nou costa i si hi ha baixes, encara més”, afirma López. Aniol Mangas es recupera d’una luxació a l’espatlla i en té per dues setmanes més. Tirso Gómez es va lesionar a Taradell i és dubte. “Les lesions formen part de l’esport i millor ara que durant la temporada”, diu Galán.

LA PREGUNTA

Creu que s’està fent bé la gestió de la pesta porcina?