QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
Poliesportiu
Motor
Hoquei
Futbol
Resultats i classificacions

Xevi Pons i Luis Moya parteixen peres

L’excampió del món com a copilot de Carlos Sainz era assessor del manlleuenc a l’equip Nupel Global Racing Team, que s’està desmantellant. Moya se sent traït pel mateix Pons i el nou responsable de l’equip, Roberto Méndez.

El 9 Nou
27/06/2011

Luis Moya ha trencat la seva relació professional amb Xevi Pons, al qual assessorava com a director esportiu del seu equip de ral·lis, en el que és l’últim pas del desmembrament del Nupel Global Racing Team.

Després que els cotxes de l’equip passessin a mans del preparador, Roberto Méndez, dies abans que Jorge Dorribo, el seu propietari, fos empresonat per diversos delictes empresarials, el pilot manlleuenc sosté que la presència del corunyès a l’equip ja perdia el seu sentit.

El que va ser bicampió del món al costat de Carlos Sainz acusa Pons i Méndez de prendre “decisions sense comptar amb mi” i de “reunir-se a la meva esquena” amb el patrocinador aprofitant que “jo era de vacances a Formentera”.

Després que esclatés el que a Lugo s’ha batejat com a Cas campió, que té el seu epicentre en l’empresa Laboratorios Nupel, propietat de Dorribo, Moya es mantenia a l’equip “per amor a l’art” ja que “no només no cobrava sinó que em pagava les despeses”, segons assegurava a EL 9 NOU.

Quan Dorribo va voler fer un pas endavant en el seu equip de ral·lis i anar al Mundial, va decidir incorporar la figura més emblemàtica de l’automobilisme gallec com a mànager el setembre del 2009.

Aquell any van obtenir les dues primeres posicions del Campionat d’Espanya d’asfalt i el 2010, el primer Campionat del Món S-WRC, amb Moya al capdavant, que va dirigir el creixement de l’equip i va contractar Méndez perquè els fes de preparador a Espanya.

Moya ja no va ser la setmana passada amb l’equip a Ourense en el que va ser el desencadenant de tot plegat. En contra de l’opinió del pilot, creia que no s’hi havia d’anar perquè només li valia la victòria per millorar la seva puntuació en el primer cicle del campionat en una prova que era favorable al GT de Miguel Fuster i on “corria el risc de patir una sortida de carretera, com així va ser”.

A més, encara quedaven 15.000 euros per completar el pressupost d’aquest any que “em vaig comprometre a trobar”, després que amb la desaparició de Nupel “vaig tancar un pressupost digne” renegociant amb Ford, el proveïdor de pneumàtics, i el patrocinador, Estrella Galicia.

“Desitjo el millor a en Xevi per aquesta temporada”, assenyala Moya, que tem que Méndez tingui interès a desprendre’s del Ford Fiesta Súper 2000 i el canvi de decoració del cotxe a Ourense va alimentar els rumors en aquest sentit. Pons, en canvi, sosté que serà a la represa del campionat, d’aquí a dos mesos al Ferrol, perquè “Ford Espanya vol continuar” en el projecte i el que es pretén és “canviar la imatge” del cotxe perquè “han canviat moltes coses” a l’equip.

El que sí reconeix el pilot és que el pressupost ara mateix no està cobert per les cinc curses que queden, que podrien ser menys en funció dels resultats.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 435 persones.