La reunió de la directora de l’Agència Catalana de Consum, Elisabeth Abad, amb l’Ajuntament i la Unió de Botiguers de Ripoll, aquest passat divendres en una visita a la vila, va servir per posar sobre la taula dos problemes en matèria de consum i comerç al municipi. En primer lloc, l’alcalde de Ripoll, Jordi Munell, va revelar que a través de la junta local de seguretat van detectar que les denúncies per estafes a l’hora de comprar per internet s’havien incrementat més d’un 25% respecte a l’any passat. A més, aquest també és el delicte més denunciat a la comissaria dels Mossos d’Esquadra de Ripoll durant els darrers temps. L’alcalde va apuntar que n’hi ha moltes altres que no acaben materialitzant-se com a denúncia perquè l’import de la compra és molt baix i “l’esforç que requereix la devolució o la denúncia ho fa dissuasiu”. En la majoria de casos “el producte no arriba, està deteriorat o no és el que s’havia demanat”, va apuntar.
Segons Munell, aquests diners surten del cercle de l’economia local, van en detriment del venedor que ofereix productes similars i enfada el consumidor. Per altra banda, una sèrie d’indústries de la zona volien traslladar a Abad la seva preocupació per temes de competència deslleial, “ja que alguns productes arriben d’altres països sense complir els mateixos requisits tècnics o de seguretat que es demanen aquí”. El consumidor normalment no els diferencia i aposta pel més barat, que sol ser el de fora.
Per la seva part, el president de la Unió de Botiguers de Ripoll, Josep Forcada, va assegurar que el comerç de Ripoll és “digne” però que podria “ser millor”, tot i estar-ne content. Forcada va dir que els primers tres mesos de l’any van ser molt bons i que es va frenar la tendència a l’abril i el maig, “potser per la Setmana Santa o la festa major, tot i que a molts pobles propers ha passat el mateix”. El president va dir que ara la gent jove compra molt per internet, però que si tenen problemes moltes vegades van a la botiga i “el comerç local els ho soluciona”. “Es tracta de mantenir-nos; tot i que els que hem superat la crisi n’hem après”, va afegir. Abad va dir que per ajudar el comerç local, l’Agència Catalana de Consum està preparant una campanya potent que vol fomentar el consum responsable que “sensibilitzi i eduqui” a tots els consumidors i que aposti pel creixement empresarial de Catalunya, els productes de qualitat i promocioni valors com la igualtat i la sostenibilitat.
{{ comment.text }}