Com ha fet els darrers anys, l’empresa Cervesa del Montseny va mantenir l’any 2018 un 20% de creixement en la producció de cervesa artesana i en facturació. L’empresa va facturar 1,2 milions d’euros l’any 2018 i preveu créixer aquest 2019 també en un 20%. Pel que fa a la quantitat de litres produïts, l’empresa s’ha acostat als 400.000, un 23% més que l’any 2017, i preveu créixer de forma semblant aquest any.
“El sector de la cervesa artesana està molt viu i cada cop se’l té més en compte”, explica el director de l’empresa, Julià Vallès, que creu que es deu al fet que el consumidor “busca cerveses de proximitat i amb valor afegit”. Vallès explica que volen guanyar quota de mercat al canal Horeca i per això en unes setmanes es començarà a comercialitzar una nova varietat de cervesa, la Montseny Lager, “adreçada al gran consumidor”, que es podrà trobar en ampolla i llauna. L’empresa ha apostat de fa temps per la gran distribució a més de les botigues especialitzades on va començar l’any 2007, quan va néixer.
Una altra de les novetats ja aplicades durant l’any passat és la de crear productes per a edicions especials, com els lots de 3.000 litres per als consumidors més experts, i que van fer en col·laboració amb altres cerveseres, o la d’impulsar referències exclusives en llauna “perquè aquest tipus d’envàs”, diu Vallès, “permet una millor conservació del producte artesà”.
Actualment, l’empresa disposa d’unes instal·lacions de 900 metres quadrats i una desena de treballadors. L’any passat va incorporar nous dipòsits fermentadors.
{{ comment.text }}