EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Dissenys amb història

Nou Moscada, la marca d’Eva Puigdollers amb seu a les Masies de Roda, presenta aquest agost la nova col·lecció de mocadors estampats amb la tècnica índia del ‘block printing’

Deu anys enrere la vigatana Eva Puigdollers viatjava per primer cop a l’Índia, i allà casualment va trobar la inspiració per als dissenys de la seva marca, Nou Moscada. Es va fixar en com uns artesans estampaven teles amb blocs de fusta tallada. Es tractava de la tècnica del block printing, una de les més antigues del món. Fa dos anys Puigdollers va decidir presentar una primera col·lecció de mocadors estampats amb aquesta tècnica. “No sabia com es feia, en vaig anar aprenent. Va ser un procés molt experimental”, diu. Ara, amb la marca més consolidada i amb un major domini del block printing, Puigdollers va estrenar aquest dijous la segona col·lecció de mocadors Hand Block Printed. Els han confeccionat a l’Índia, a Rajasthan, els mateixos artesans que van participar en la temporada anterior.

“Nou Moscada aposta per una producció local, humana i sostenible”, diu Puigdollers. És així perquè l’estampació es fa amb tints naturals i no s’utilitza electricitat. Nou Moscada, que té la seu a les Masies de Roda, segueix tres línies: moda, mocadors tubulars i mocadors block printed. La primera es confecciona aquí a Catalunya, apostant pel quilòmetre 0. Per altra banda, els mocadors tubulars van ser els primers que Puigdollers va dissenyar i són els que “sostenen la marca”.

Per als nous mocadors block printed ha utilitzat la tècnica tradicional índia però seguint uns “patrons més contemporanis”. Ha estat fonamental l’ajuda de la seva companya Carla Basagaña, encarregada del disseny gràfic i la gestió de les xarxes socials. Els estampats són “geomètrics” i juguen amb “les ratlles i els cercles”. A l’abril totes dues van viatjar a l’Índia amb la intenció de crear la nova col·lecció, però no tenien res pensat. “Vam treballar al moment, convivint amb els artesans vam anar creant els dissenys”, expliquen.

El perfil de clientes que tenen són “dones conscients del món global”, respectuoses amb el “medi ambient” i els “processos productius”. Són dones a qui no els agrada la “moda comercial de comprar i tirar”. Puigdollers creu que “és interessant preguntar-nos per què una peça val 4 euros, ja que vol dir que passa alguna cosa”. La dissenyadora reflexiona sobre el consumisme actual, “potser ens posem el 20% del nostre armari”, i invita les dones a comprar menys roba però de més qualitat. En aquesta línia, Nou Moscada ha iniciat el projecte Women we love, per desmentir que en el món de la moda femenina només es tingui en compte l’estètica. Puigdollers mostra al seu blog dones que considera “referents positius” perquè són emprenedores. La iniciativa consisteix a realitzar a les dones una entrevista i una sessió fotogràfica vestides amb roba de la marca. La creadora vol “ensenyar com són les dones a la vida real”.

Per altra banda, els mocadors Hand Block Printed tenen el valor afegit de ser uns mocadors “amb una història al darrere, sabem d’on provenen i qui els ha fet”. Puigdollers també reconeix que des de fa dos anys “la gent dona més valor a saber si una peça de roba s’ha produït en condicions”. Tanmateix, la trajectòria de Nou Moscada no ha estat fàcil, “si ja costa començar un projecte empresarial, encara costa més mantenir-lo”. Elles han evolucionat constantment, “cada dia hem d’aprendre mil coses per tirar endavant”.

Fa dos mesos Nou Moscada va començar un open-studio perquè hi havia moltes clientes que volien veure on treballaven. D’aquesta manera, a part de les botigues multimarca i pop-ups on venen físicament la roba, les clientes poden comprar-la on es confecciona, a una nau de les Masies de Roda. A més, Nou Moscada ha arribat recentment a un showroom de Barcelona. Així s’han donat a conèixer no només a les clientes finals sinó també a botigues. Aquest fet ha implicat que Puigdollers i Basagaña hagin de preparar les futures col·leccions encara amb més antelació, “ara comencem la de la temporada de l’hivern de 2021. Tenir feina “és un bon senyal”.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 84 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't