En plena era tecnològica i en un context de turbulències econòmiques com l’actual (inflació, tipus alts, crisis energètiques…), l’estalviador busca respostes clares. Més que mai, s’aprecia el cara a cara just en uns moments que el contacte personal s’ha convertit en una necessitat més evident.
Recentment, Banc Mediolanum va celebrar una reunió a l’emblemàtic Casino de Vic per parlar de l’actual panorama internacional des del seu model d’assessorament financer personalitzat que practica des de fa més de 40 anys al món.
A Mediolanum cada client té el seu assessor financer, sempre el mateix, al que anomenen Family Banker. Aquesta particularitat és la seva fortalesa, diuen. Cada professional —en constant formació— s’encarrega d’acompanyar al client en la planificació de les finances personals i també l’ajuda a gestionar els períodes d’incertesa. Per fer-ho, es desplaça quan i allà on decideix l’usuari i el temps que sigui necessari.
La base del model és fer “un vestit a mida”. El punt de partida és l’escolta activa perquè l’assessor pugui identificar quines són les necessitats reals i les fites del seu interlocutor. Un cop traçat el perfil, s’estableix una planificació i una estratègia amb les solucions adequades per a cada cas i cada objectiu.
D’una banda, el Family Banker, com a professional autònom centrat en l’interès del client, pot establir una relació propera i oferir un assessorament real amb el suport d’una entitat solvent al darrere. Paral·lelament, rep una formació constant i té la llibertat per marcar el seu propi sostre, conciliant la professió i la vida personal.
Les circumstàncies han disparat la demanda d’assessorament financer real per part dels usuaris de banca. Una activitat que cada cop reclama la incorporació de més assessors a un dels que està cridat a ser un dels sectors del futur. El despatx de Vic, ubicat a la Rambla de l’Hospital 25, compta amb 18 Family Bankers i continua immers en un decidit procés de selecció de nous professionals.
{{ comment.text }}