El nombre d’accidents laborals va baixar el primer semestre del 2020 respecte al primer semestre del 2019. Segons les dades facilitades per l’Observatori del Treball de la Generalitat, se’n van produir 905, dels quals 904 van ser lleus i un mortal. El mortal es refereix a un dels dos treballadors que van perdre la vida quan tornaven de la feina a Le Porc Gourmet en bicicleta, la nit del 21 al 22 d’abril, i els va sorprendre una tempesta, van ser arrossegats pel riu Gurri i es van ofegar. Aleshores es va trobar el cos d’un d’ells, de 21 anys, i no va ser fins al mes de juliol que van aparèixer les restes del segon al riu Ter, al seu pas per les Masies de Roda. Aquesta mort quedarà comptabilitzada en el segon semestre de l’any.
Durant l’any 2019 hi va haver a Osona 2.653 accidents, dels quals dos també van ser mortals mentre que n’hi va haver 15 de greus i la resta van ser lleus. Respecte al mateix període de l’any 2019 (de gener a juny), la reducció en el cas d’Osona del total és del 32,01%. A Osona hi va haver al mes de febrer la mort d’un veí de Torelló que anava amb el tractor a Toses, però pot ser que finalment no es considerés laboral.
Al Ripollès es van comptabilitzar 133 accidents, dels quals 129 lleus, 3 greus i hi va haver un mort, un home de 49 anys i veí de Camprodon. La víctima conduïa un vehicle tipus dúmper i treballava en una finca a Espinavell quan va caure per un marge de dos metres i mig i va resultar greument ferit; va morir al cap de poc. Respecte al mateix període de l’any 2019, la reducció en nombre d’accidents és de l’11,92%. A la comarca del Ripollès el nombre d’accidents ha anat baixant. L’any 2019 n’hi va haver 304 (cap de mortal), el que representava un 16,58% menys que l’any 2018.
A totes dues comarques, el primer sector on es produeixen els accidents és a la indústria, seguit dels serveis
Com es pot veure al gràfic adjunt, el nombre d’accidents laborals estava, l’any 2000, en el seu punt més alt (cinc anys abans era menor) amb xifres que no s’han tornat a reproduir en 20 anys. La reducció més important es va donar l’any 2009, quan ja la crisi havia esclatat i moltes empreses tancaven. Aquesta és la raó principal de la baixada. El nombre d’accidents va tornar a remuntar seguint l’estela de l’economia, quan aquesta es va començar a recuperar, els anys 2014 i 2015.
{{ comment.text }}