Buscar noves vies de negoci va portar l’empresa Girbau de Vic a posar en funcionament el Girbau Lab, una plataforma d’innovació oberta tant a les aportacions de fora l’empresa com des de dins. Aquestes, les de dins, és el que han anomenat projecte Idrivers. Es tracta d’engegar intraemprenedoria. Això vol dir fer partícips a tots els treballadors de l’empresa per buscar nous projectes. Durant l’any 2018 aquesta convocatòria va rebre 60 idees, de les quals 5 són les que es van triar per ser treballades com a futurs negocis. Aquesta idea va ser premiada en una nova categoria dels premis ADNEmprèn. D’entre aquestes cinc idees n’hi ha almenys una que es pot acabar desenvolupant com una start-up, segons explica Eudald Bover, treballador al departament d’I+D de l’empresa i un dels seleccionats, que diu que “estem en la fase pilot” i de la qual es pot explicar poc per la lògica d’idea innovadora, tot i que pot acabar sent una idea “disruptiva, independent de Girbau”.
Bover es mostra content de com s’han pogut desenvolupar durant un mig any aquestes idees amb el suport de Creacció, perquè els ha permès “millorar i ampliar la visió de tot plegat ja que se segueixen tots els passos d’un emprenedor”. Aquesta feina està dirigida des de Creacció per Carme Sáez, que explica que permet moltes coses, com “empatitzar amb l’empresari, obrir-se a trobar mercats nous o a vendre una altra cosa que no és el de sempre”. Sáez considera que sovint el talent és a la mateixa empresa, però per aplicar aquesta metodologia, que vol dir “tenir la idea, veure’n el valor, les opcions de mercat, fer la recerca i el pla de negoci”, cal un canvi de filosofia en tots els sentits.
Ho veu també així Cristina Brugalla, responsable de tecnologia i innovació a Gepork, l’empresa que també està en procés de desenvolupament d’idees. La proposta, que han anomenat Genplus “per un plus de passió, de lideratge, d’únic i de sostenibilitat”, va comportar que es presentessin 76 propostes, de les quals se n’han filtrat 10. En aquests moments ja estan en la fase de decidir quines són les tres millors. “L’experiència ha estat molt positiva perquè algunes de les idees tot i que no han passat la terna es podran aplicar internament, i és que no n’hi ha prou de reunir-se només els caps de departament perquè a vegades el transportista sap més de les necessitats d’un client”.
Aquest és el canvi de filosofia “i de cultura laboral”, diu Brugalla, independentment de si l’empresa pot “tirar endavant la guanyadora”.
{{ comment.text }}