QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Joan Turró es perfila com a relleu d’Antoni Molas a la presidència del Consorci Hospitalari de Vic

La designació oficial de l’exdirector general de la Fundació Universitària Balmes és previst que es faci aquest mes de gener

L’exdirector general de la UVic-UCC Joan Turró té tots els números per substituir l’advocat Antoni Molas a la presidència del Consorci Hospitalari de Vic (CHV). Aquest relleu, supeditat a la confirmació oficial per part de la Generalitat –el nomenament és competència del consell executiu–, està previst que es faci efectiu de forma imminent. Segurament, durant la primera quinzena de gener.

Consultat per EL 9 NOU, el Departament de Salut, a través de la regió sanitària de la Catalunya Central, declina fer cap comentari perquè, ara mateix, no s’ha fet cap nomenament. Antoni Molas, el president sortint, i Joan Turró, el president entrant, tampoc volen fer declaracions. La consigna és que qui n’ha d’informar és la Generalitat. El relleu, però, està decidit. De fet, abans de Nadal el mateix Molas va comunicar-ho als membres del Consell de Govern, l’organisme rector del CHV, i a l’equip directiu de l’ens.

D’aquesta manera, Molas, que va assumir la presidència l’estiu de 2021, posarà punt final a quatre anys i mig al capdavant del CHV. Advocat amb llarga trajectòria professional i vinculat al teixit associatiu de Vic, sempre ha estat un home de consens. Nomenat en plena pandèmia, el seu aterratge a la presidència va coincidir també amb l’estrena de Sara Manjón com a gerent. Manjón va rellevar Pere Soley l’estiu de 2021. El tàndem Molas-Manjón ha afrontat reptes com la millora del finançament, inversions a l’edifici de l’Hospital i canvis organitzatius com la unificació de la gerència del CHV i la Santa Creu o la vinculació amb l’Hospital de Campdevànol.

Si no hi ha cap sorpresa en el calendari previst, qui continuarà la tasca serà Joan Turró, que l’any 2022 s’havia jubilat com a director general de la Fundació Universitària Balmes, l’organisme rector de la UVic-UCC. Professor Mercantil i llicenciat en Ciències Econòmiques per la UB, Turró acredita una llarga experiència en càrrecs executius. Havia estat gerent de la UAB i secretari general del Departament de Justícia de la Generalitat entre altres responsabilitats tant en el sector públic –també en el món sanitari amb la gestió d’empreses públiques i consorcis– com en el privat. Des de fa uns mesos és patró de la Fundació d’Estudis Superiors en Ciències de la Salut (FESS) que gestiona, entre d’altres, els estudis de Medicina de la UVic.

LA PREGUNTA

Qui guanyarà el derbi Espanyol-Barça?

En aquesta enquesta han votat 55 persones.