La BV-5224, coneguda com a carretera de la Miranda i que va de Manlleu a Torelló, és la setena de Catalunya amb un risc més elevat de patir-hi un accident de trànsit. L’estudi EuroRAP, que des de l’any 2002 analitza la sinistralitat de les carreteres catalanes, també assenyala dues vies més d’Osona i el Ripollès –la N-260 entre Ripoll i Ribes, i la B-520, que va de Vic a Taradell– entre les que hi ha un risc alt d’accident. Per elaborar aquest rànquing, l’estudi relaciona el nombre d’accidents greus i mortals que hi ha hagut en un tram de carretera en els últims tres anys i la intensitat mitjana diària (IMD) de vehicles que hi circulen. La carretera de la Miranda, on l’estiu del 2017 hi van perdre la vida tres joves d’entre 17 i 20 anys en un tràgic accident de trànsit, ja apareixia com un dels trams més perillosos en l’estudi de l’any passat. Amb un augment del trànsit de gairebé el 3%, ha passat de ser la quinzena a la setena carretera més perillosa del país. Després de l’accident, la Diputació en va millorar la senyalització per augmentar la seguretat i reduir la velocitat en què hi circulen els vehicles. A més, està previst per a l’any vinent unes obres en el tram més proper a Manlleu, amb un cost d’1,09 milions. S’ampliarà la calçada –entre la rotonda de la Benvinguda a Manlleu i el giratori d’enllaç amb la C-37– dels sis metres actuals a nou, amb vorals de dos metres a una banda i l’altra. També s’intervindrà en els dos revolts més perillosos, que tenen un radi de 60 graus i es faran més oberts.
La N-260, entre Ripoll i Ribes, amb una mitjana de més de 7.000 vehicles diaris, i la carretera de Vic a Santa Eugènia, Taradell i Viladrau (amb una IMD de 5.468) ja estaven considerats trams perillosos en l’estudi de l’any passat. L’EuroRAP constata que el risc de patir un accident de trànsit en una carretera d’un sol carril per cada sentit és quatre vegades superior a les autovies i autopistes. A l’altre extrem de la llista, entre els trams de carretera més segurs hi ha el de l’Eix Transversal que fa de circumval·lació de Vic –entre Gurb i Calldetenes–, que no ha registrat cap accident greu en els últims tres anys. En la mateixa situació es troba el tram de la N-260 entre Sant Joan i Ripoll, amb una IMD de 6.853 vehicles.
{{ comment.text }}