Dotze mil set-cents. És el nombre total d’estudiants que aquest curs 2023-2024 s’han matriculat a les diferents titulacions oficials de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya. Una dada que en els últims quatre anys ha incrementat un 28% passant dels 9.915 alumnes del curs 2020-2021 als 12.700 actuals.
Respecte al curs anterior, el nombre d’estudiants de nou accés ha crescut un 7% amb 4.144 alumnes. Una xifra que el rector de la Universitat, Josep Eladi Baños, atribueix a la posada en marxa de nous graus i al fet que cada vegada més estudiants escullen la universitat vigatana com a primera opció.
Pel que fa a la procedència dels estudiants, el rector ha dit que el 22% dels alumnes del Campus UVic són d’Osona i que el 21% dels estudiants del Campus UManresa són del Bages. Unes dades que, ha dit, els hi permeten parlar ja d’una “universitat territorial”.
A la presentació de les dades de matriculació s’ha donat a conèixer la intenció de la UVic d’invertir 4,2 milions d’euros en l’ampliació de Can Baumann on actualment hi ha ubicada la Facultat de Medicina. Una aposta que allunya una mica més la idea d’instal·lar el campus de Salut de la UVic a la zona d’en Prat de Galliners. Una opció que la universitat vigatana manté damunt la taula, però que fa anys que té encallada.
De cara a l’any vinent, el 2024, Baños ha anunciat un programa d’actes que commemorarà el desè aniversari de l’acord federatiu entre les universitats de Vic i Manresa que va comportar la creació de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya.