El govern habilitarà el carril 2+1 a la carretera C-37 entre Manlleu i Torelló. L’actuació, que tindrà un cost de 5,6 milions, ja estava planificada però ara Territori diu que la licitació i l’adjudicació serà abans d’acabar el mandat. L’alcalde de Manlleu ho considera una millora a mitges. Continua defensant que el que convé a la C-37 és el desdoblament.
El tercer carril al tram de la carretera C-37 entre Manlleu i Torelló serà una realitat el 2027. Es tracta d’una reivindicació del territori per millorar la seguretat. Aquest dimarts el Govern va confirmar-ne les actuacions en aprovar el Programa carreteres 2+1 que pretén reduir els accidents frontals.
L’actuació afectarà un tram de 5,6 quilòmetres i tindrà un cost de 5,6 milions. Amb tot, des de Manlleu, que ha liderat les peticions de millores, l’alcalde Arnau Rovira (Junts) considera que s’hauria d’anar més enllà i que és una “solució de mínims”, per la qual cosa voldrien que fos de 2+2. Des de Torelló, Marçal Ortuño (ERC) valora positivament el primer pas per millorar la seguretat amb el carril 2+1.
Rovira apunta que cal treballar conjuntament també per minimitzar l’impacte que poden causar les obres, que coincidiran amb d’altres actuacions a la zona.
El pla que ha aprovat la Generalitat també preveu de cara al 2028 fer un tercer carril en un tram de 18 quilòmetres també a la C-37, l’eix de Bracons, entre Torelló i la Vall d’en Bas i un altre 2+1 en un tram d’1,7 quilòmetres a l’enllaç entre la C-17i la C-25D a Gurb.
A més, s’instal·laran bandes sonores centrals contra les distraccions en aquest darrer punt i també a la C-37.