QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Les incògnites del curs universitari (III): Laura Coromina i Ariadna Pérez

Milers de joves es preparen per un inici carregat d’incertesa

Tant per als milers d’estudiants que encaren la primera incursió a la universitat com per als que segueixen endavant amb els seus estudis, aquest curs 2020-2021 serà, sens dubte, diferent. La Covid-19 va forçar pràcticament totes les universitats catalanes a adaptar la seva docència al format virtual, amb classes, seminaris o fins i tot exàmens fets des de casa, i sembla que aquest salt tecnològic ha vingut per quedar-se. D’aquesta manera, amb la incertesa de no saber què passarà a partir del setembre, milers d’estudiants afronten un final d’estiu carregat de dubtes. La Laura Coromina, de Sant Joan de les Abadesses, i l’Ariadna Pérez, de Santa Eugènia de Berga, veuen el començament de curs amb desconcert i dubtes sobre com compaginar el format presencial i telemàtic.

Laura Coromina: “Si no hagués estat per la Covid, m’hauria quedat a Cerdanyola”

Laura Coromina encara l’últim any d’Estudis Anglesos a la UAB

Ariadna Reche – Laura Coromina (22) estudia Estudis Anglesos a la Universitat Autònoma de Barcelona. Per graduar-se, li falta el TFG i tres assignatures de l’últim curs. Contemplant la possibilitat que les classes s’impartissin en línia, va deixar l’habitació que tenia llogada en un pis compartit de Cerdanyola del Vallès i ha tornat a viure a Sant Joan, amb la família. La decisió la va prendre abans de saber com s’organitzaria el curs i ara té dues assignatures presencials. “Les vaig escollir segons el calendari per mirar de fer-les coincidir”, explica. Gràcies a aquesta previsió, haurà de baixar només dos dies a la setmana a Barcelona: els dimarts i els dijous. S’hi desplaçarà en tren des de Ripoll.

“Si no hi hagués hagut el coronavirus, m’hauria quedat al pis perquè la intenció era buscar feina allà”, confessa Coromina, a qui l’arribada de la pandèmia li ha fet canviar els plans. L’assignatura que farà de forma telemàtica, Història i Cultura d’Alemanya, serà en aquest format perquè el professor és de risc. Les altres dues matèries, Francès i Literatura, gèneres i sexualitat, poden mantenir-se en format presencial perquè són optatives i hi ha pocs inscrits. Les tutories del TFG també les haurà de fer en línia perquè el seu professor és a Alemanya.

Ariadna Pérez: “No sabem què passarà, tothom està molt desconcertat”

Ariadna Pérez es troba a la recta final de Fisioteràpia a la UVic-UCC

Anna Tañà – Ariadna Pérez és estudiant de Fisioteràpia de la Universitat de Vic i ha vist com es modificava tot el seu pla d’estudis arran de la pandèmia. Durant el confinament els exàmens els va fer a través de videotrucada i, tot i que el seu grau requereix d’una important part pràctica, no van poder realitzar-la.

El curs vinent es planteja ple de dubtes, ja que de moment no l’han informat dels canvis amb els quals es trobarà. “Només ens han enviat un correu on ens diuen que ens dividiran en subgrups”, afirma. L’organització que els proposen des del seu grau és alternar una setmana de classe en línia i una altra de presencial, “però no ens han dit res més”. Hi ha desconcert entre els alumnes, que veuen com els canviarà la rutina i encara no saben com. Aquest any, Pérez cursarà l’últim curs i, a més, ho combinarà amb algunes assignatures soltes que tenia pendents: “No sé què serà en línia i què no, i em coincidiran moltes classes”. Un altre aspecte que li preocupa és el transport. Ella comparteix vehicle amb una companya de classe, ja que l’horari de transport públic és reduït. En el cas que les posessin a grups diferents, es quedaria sense companya de treballs i sense manera d’arribar físicament a la universitat. “No sabem què passarà, tothom està molt desconcertat”, apunta.

LA PREGUNTA

Creu que s’està fent bé la gestió de la pesta porcina?

En aquesta enquesta han votat 110 persones.