QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Municipis d’Osona i el Ripollès participen al “Let’s clean up”

La iniciativa busca conscienciar sobre els residus llençats a la natura

Onze poblacions osonenques i ripolleses s’han sumat a la iniciativa “Let’s clean up”, una acció que busca conscienciar la població sobre la quantitat de residus que es llencen al medi natural i promoure la sensibilització de la recollida d’aquestes escombraries abocades als boscos, marges del riu o platges.

El Consell Comarcal del Ripollès repetirà iniciativa i l’organitzarà conjuntament amb el Club Excursionista Ripoll i el Consorci del Ter, i el suport de l’Agència de Residus de Catalunya. L’acció de neteja es durà a terme aquest dissabte, emmarcada en la caminada popular prèvia a la festa major de Ripoll. El recorregut, fins a Campdevànol pel camí ral, servirà per recollir la brossa que hi hagi en l’entorn. L’altra acció que es durà a terme és la neteja a les lleres del riu Ter.

A la comarca d’Osona, són 10 els municipis de la Mancomunitat que s’han adherit a la campanya. Folgueroles va ser el primer a realitzar aquesta acció, diumenge passat, amb la neteja de l’Espai Natural Guilleries-Savassona. Sant Miquel de Balenyà, Santa Eulàlia de Riuprimer, Seva, Taradell, Tona i Viladrau netejaran l’entorn del municipi, mentre que Muntanyola realitzarà la neteja al voltant de l’escola per part dels alumnes de l’escola Muntanyola. A Aiguafreda, la neteja es farà a les rieres d’Avencó, Martinet i el Congost.

Totes les accions acabaran amb un recompte dels residus i un debat per posar en comú l’experiència entre els participants i tractar les mesures preventives més idònies per evitar nous abocaments incontrolats i noves neteges. En l’edició del 2021, la Mancomunitat La Plana va comptar amb la participació de 1.415 persones voluntàries de vuit municipis i van recollir més de 1.200 quilos de residus. Al Ripollès, l’edició de l’any passat en va retirar 260 quilos.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 183 persones.