EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Nou servei de Creacció de detecció de noves oportunitats per a empreses i autònoms

Les empreses adapten l’activitat i els canals davant l’impacte de la Covid-19

El 9 Nou
11/06/2020

Creacció, l’Agència d’Emprenedoria, Innovació i Coneixement, ha potenciat, des de l’inici de l’impacte de la Covid-19, el servei d’acompanyament a empreses i emprenedors en la identificació de noves oportunitats i desenvolupament de productes i estratègies per accedir a nous mercats. L’acció s’inclou dins el pla de xoc per mitigar l’impacte de la pandèmia a les empreses.

En alguns casos, les empreses han perdut la seva font d’ingressos principal arran del tancament dels canals tradicionals, com els establiments comercials. En d’altres, vinculades a sectors molt afectats, les comandes han quedat greument perjudicades.

Des del servei d’innovació de Creacció, s’ajuda a detectar noves oportunitats identificant les capacitats de l’empresa, així com les opcions de col·laboració per ampliar-les i poder generar nous productes o serveis.
En els casos que l’empresa requereix accedir a nous mercats, s’amplia la zona geogràfica d’actuació i la xarxa de contactes. També es localitzen nous canals d’accés als clients.

En una primera sessió, s’identifiquen les problemàtiques generals de l’empresa, les capacitats, els recursos disponibles i els mercats en els quals treballa habitualment.

I en una segona sessió, es treballa un pla d’acció, del qual es fa un seguiment fins a tancar el procés d’assessorament.

Així doncs, el servei d’innovació de Creacció, que durant tot l’any treballa accions com la sistematització de la innovació dins de l’empresa, formació en tècniques de creativitat, cultura innovadora i intraemprenedoria corporativa, centra ara els seus esforços en la detecció d’oportunitats per minimitzar l’impacte de la Covid-19.

El servei està atenent empreses de tota mena de sectors i dimensió.
El fil conductor comú és la davallada de vendes i l’impacte en la facturació.
Alguns dels casos acompanyats han desenvolupat línies específiques de productes o serveis que en el marc de la pandèmia estan més demanats, com les noves necessitats de seguretat, higiene, flexibilitat i digitalització.

En d’altres casos, s’ha promogut la col·laboració entre empreses complementàries per accedir a nous mercats.

Per promoure la identificació de noves oportunitats, Creacció ha creat una llista de reproducció al seu canal de YouTube que recull diversos casos pràctics d’empreses de la comarca.

L’objectiu és explicar, des de casos reals, les bones pràctiques que permeten l’adaptació de l’empresa al nou context, així com llançar un missatge d’optimisme en el sentit que la identificació de noves oportunitats pot garantir la viabilitat del projecte.

És el cas de La Selecta_Manlleu, una empresa que des de fa 32 anys distribueix productes d’alimentació al sector de l’hostaleria, Guillem Colomer explica al vídeo com havien perdut la pràctica totalitat de la facturació arran de l’impacte de la Covid-19 als seus clients.

Guillem Colomer, de La Selecta_Manlleu

Van decidir canviar de canal, adreçar-se als particulars i començar a realitzar servei a domicili. També van incorporar la venda en línia.

L’empresa Oh!FX, de Sant Martí de Centelles, també va patir una aturada completa de l’activitat dels seus clients vinculada als esdeveniments amb grans concentracions de públic. Dissenyen i fabriquen maquinària per a efectes escènics.

El seu director comercial, Dani Ubinyana, explica al vídeo com davant l’aturada completa de l’entrada de comandes van decidir, a través del seu LAB de desenvolupament de nous productes, adaptar una pistola nebulitzadora que utilitzen per odoritzar i humidificar parcs temàtics o grans espais com a pistola per desinfectar establiments i empreses, davant la desescalada progressiva del confinament.

Dani Ubinyana, Cesc Sentias i Ferran Sentaias, de Oh!FX

També destaca el cas del Centre de Psicologia Vic. Hermínia València explica al vídeo que a banda de reformular els canals d’atenció als pacients i treballar via telemàtica, han intensificat els seus serveis d’acompanyament centrats en l’angoixa, el dol, i el suport als infants i adolescents, entre d’altres.

Hermínia València, de Centre Psicologia Vic

Més informació a:
innovacio@creaccio.cat
www.creaccio.cat

LA PREGUNTA

Creieu que és cert que la gent va als supermercats a una hora concreta per lligar?

En aquesta enquesta han votat 343 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't