Representants polítics i tècnics d’una desena de municipis i regions europeus són aquests dies a Vic en la la primera trobada presencial del projecte Beyond the Urban. L’objectiu d’aquesta xarxa, dins del programa internacional URBACT, és treballar conjuntament fins el 2025, amb el suport de fons europeus, per desenvolupar plans integrals de mobilitat sostenible entre les zones rurals i els centres urbans dels territoris participants.
Osona lidera aquest projecte, en què hi ha assignatures pendents compartides per part de tots els participants: són la reducció de l’ús del vehicle privat i com establir un transport públic eficient a les zones rurals.
A Osona, Beyond the Urban ha de permetre afrontar grans reptes com el desdoblament de la R3, l’aplicació de les zones de baixes emissions a Vic i a Manlleu, la reducció de la contaminació atmosfèrica, i trobar les formules sostenibles que permetin als habitants dels pobles més rurals anar fins als grans centres urbans, com Vic i Manlleu.
I també en els desplaçaments cap als polígons industrials. La comarca vol definir aquest full de ruta per tenir clares les pautes a seguir quan, l’any 2028, venci l’actual concessió del transport interurbà per carretera que depèn de la Generalitat.
La roda de premsa d’aquest dimarts, amb la participació del president del Consell Comarcal, del conseller comarcal de Moblitat i dels alcaldes de Vic i Manlleu, i amb altres representants polítics, de Creacció i de la Universitat entre el públic escenificava un dels grans punts forts del projecte a Osona, segons els responsables d’URBACT: la implicació a diferents nivells en la creació del pla comarcal.
Des d’URBACT destacaven altres potencialitats de Vic i d’Osona, com les iniciatives de bici bus, perquè els infants vagin en bicicleta a l’escola, que funcionen a diferents municipis de la comarca.
{{ comment.text }}