Moment de pànic a l’estació de Manlleu. Cap a les 8 del vespre de dimarts, el cablejat de la catenària va incendiar-se i va caure damunt el sostre d’un tren aturat a la via 1. El foc va anar acompanyat de descàrregues elèctriques, espetecs i corredisses d’alguns usuaris que fugien espantats del vagó. Tot això va quedar enregistrat per un vídeo que ha corregut com la pólvora per les xarxes socials.
Les primeres informacions d’Adif atribuïen l’incident a un problema entre la catenària i el mecanisme que connecta amb el tren, el pantògraf. Actualment, una empresa externa està investigant què va causar el desperfecte. En concret, tal com ha pogut saber EL 9 NOU, posen el focus en l’aïllador del pantògraf del tren que hauria fallat. Tot apunta que aquest element va rebre un impacte extern.
A qui també va arribar-li el vídeo va ser a Marc Janeras, de Perquè no ens fotin el tren. “Esgarrifa i ens deixa atemorits”, explicava l’endemà a EL 9 FM. També qualificava “de molt greu” el succés, ja que posa “en risc les persones”. “Va caure un cable amb tensió en una andana molla i gent circulant-hi. No sé què hauria pogut passar.” Alhora lamentava que “és una incidència més de les que veiem cada dia”. “Aquest abandonament prolongat i sostingut porta a reclamar coses tan bàsiques com la seguretat, de no ser electrocutats a les andanes”, concloïa.
En aquest mateix sentit es pronuncia l’alcalde de Manlleu, Àlex Garrido, destacant que “sortosament només va ser un ensurt”. També aprofita per denunciar que el desperfecte és “una conseqüència de la manca de manteniment de la línia i de la deixadesa de moltes estacions del territori, sobretot de Vic cap a Puigcerdà”, i critica la dificultat per trobar un interlocutor, entre Renfe i Adif, a l’hora de solucionar problemes. “S’acostumen a passar la responsabilitat.”
Des de Renfe, responsable dels combois, asseguren que no hi ha perill per als viatgers amb els elements de seguretat i de protecció del tren.
A causa d’aquest fet, es va interrompre la circulació de trens a l’R3, primer fins a Ripoll i després només fins a Torelló, ja que el tram es va quedar sense tensió. Els viatgers van ser transbordats i Renfe va gestionar un servei alternatiu per carretera. Protecció Civil va activar la fase de prealerta del pla Ferrocat després de l’avaria.
Durant la matinada de dimarts a dimecres, tècnics d’Adif van treballar per resoldre la incidència i restablir el servei. Van solucionar-ho cap a 2/4 de 5 de la matinada. Els trens van tornar a circular amb normalitat, alguns amb els retards habituals, però també amb més indignació que mai a l’ambient per l’ensurt de l’estació.
ENXAMPEN SIS GRAFITERS PINTANT EL TREN INCENDIAT
La notícia de l’incendi a l’estació de Manlleu va atraure grafiters. Una patrulla de la Policia Local va enxampar sis homes fent grafits als trens que estaven aturats a les vies arran de l’accident. Va passar durant la matinada i un d’ells es va poder escapar mentre que als altres els van identificar. Havien vingut des de Cerdanyola i Granollers en cotxe i ben equipats amb material que va ser comissat per la policia.
{{ comment.text }}