Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Respostes a preguntes científiques

Aina Bigas i Mariona Colomer, estudiants de Magisteri i Física, reben una beca pel projecte “FisiKids”

Per què la Lluna té forats? És una de les preguntes sobre ciència que es plantegen alguns alumnes de Primària i que pretenen respondre les estudiants santvicentenques Aina Bigas i Mariona Colomer a través del projecte “FisiKids: els infants exploradors del món que els envolta”, pel qual els han donat una de les beques Educar Fomentant l’Esforç de la Fundació Espavila. Tot plegat va sorgir d’una sessió al centre on Bigas feia pràctiques en què va convidar Colomer “per resoldre algunes preguntes que tenien els nens”, entre les quals la que fa referència a la Lluna, que els va dir que era a causa “del xoc dels meteorits”. Automàticament, relaten les joves, els alumnes van demanar “per què a la Terra no passa el mateix” i ho van resoldre a través d’un experiment en què simulaven els agents que erosionen el sòl terrestre.

Després d’aquesta primera experiència tenien ganes d’anar més enllà i la beca els ho permetrà. “És una manera d’unir les dues passions: la ciència i l’educació”, ja que Colomer estudia Física a la UB i Bigas el doble grau d’Educació Infantil i Primària a la UdG. L’objectiu és que els infants “aprenguin la ciència des d’un punt de vista constructivista i que pensin les seves pròpies preguntes i la manera de resoldre-les, en lloc de memoritzar continguts”, diuen. A través del projecte treballen diferents valors com el pensament crític, la creativitat, l’esforç i “pensen per ells mateixos”.

Per posar-ho en pràctica “estem contentes de tornar a la nostra escola de Primària”, l’escola Lloriana de Sant Vicenç, on juntament amb l’equip docent del centre portaran a terme el projecte en el marc dels tallers setmanals que fan cada trimestre els alumnes de 5è i 6è. Faran tres grups barrejats dels dos cursos i cada trimestre un grup passarà pel taller en què a l’inici es plantejaran les preguntes per anar responent a partir de diferents activitats i l’estació meteorològica que hi ha al centre. Aquest serà el fil conductor i hi vincularan un escape room i una cacera del tresor a partir d’un web. Bigas comenta que una proposta és que els infants facin les preguntes i després “dibuixin la resposta que creuen” perquè al final del trimestre puguin tornar a agafar la pregunta de nou i respondre-la un cop hagin obtingut la informació.

Les joves asseguren que no s’esperaven rebre la beca, a la qual es van presentar 40 projectes. Tenen una dotació de 1.000 euros i un curs per desenvolupar-lo i a partir d’aquí crearan materials perquè més endavant es pugui portar a terme a altres centres del territori.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.