QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Una osonenca al Congo per fer front al brot d’Ebola

L’Infopòdcast d’EL 9 NOU. Dimecres 26 d’agost del 2026. Amb Miquel Giol i Txell Vilamala. Una coproducció d’EL 9 FM i La Xarxa

Quan pensem en una epidèmia, solem imaginar hospitals, metges i medicaments, però en una zona afectada també cal tenir en compte altres aspectes com la prevenció, la comunicació, el material sanitari i, sobretot, una gestió adequada dels morts, perquè els cossos poden continuar sent vectors de transmissió. Això és el que està fent l’osonenca Eva Turró, de Sant Hipòlit, a la República Democràtica del Congo, on va arribar fa dos mesos com a coordinadora de salut pública de la Federació Internacional de la Creu Roja.

Aquest brot ja ha provocat més de 5.000 contagis i uns 2.300 morts. La feina de l’Eva és controlar que en els enterraments se segueixin els protocols anticontagi per evitar més propagació. Ho expliquem a l’Infopòdcast d’EL 9  NOU.

LA PREGUNTA

Marxa de vacances a fora del seu municipi aquest agost?

En aquesta enquesta han votat 2048 persones.