QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Vic Comerç dedica una jornada a la intel·ligència artificial aplicada al comerç

S’hi van presentar projectes que ja estan funcionant amb IA com Woodys, una marca d’ulleres pilotada pel vigatà Josep Dosta

“Algú coneix Siri o Alexa?” És la pregunta que Joan Sans, consultor estratègic, llançava al públic que aquest dimecres omplia la sala Sert de l’Edifici d’El Sucre de Vic en el marc de la jornada que Vic Comerç va dedicar a presentar eines d’intel·ligència artificial per a comerciants i petits empresaris. Posar en escena assistents virtuals que ja resulten familiars com la Siri o l’Alexa permetia a Sans trencar la barrera conceptual que per a molts suposa encara parlar d’intel·ligència artificial.

Escenes cada vegada més freqüents que ajuden a normalitzar una eina que ara, ha de penetrar, també, el camp del comerç i de les petites empreses. Qui ja fa temps que l’aplica és la marca d’ulleres vigatana Woodys. El seu CEO, Josep Dosta, va estar anys picant pedra amb campanyes publicitàries econòmicament molt costoses a través de les quals no acabaven d’assolir els objectius. Va ser aquí quan van decidir a apostar per la intel·ligència artificial. Els resultats, no van tardar a arribar.

Després de comprovar que en l’àmbit publicitari el salt qualitatiu els havia fet créixer com a marca, van començar a aplicar també la intel·ligència artificial en el disseny de les ulleres.

Durant la conferència es van presentar altres capacitats de la intel·ligència artificial aplicables al comerç com ara l’automatització de tasques, la gestió de l’inventari o l’anàlisi de dades.

LA PREGUNTA

Creu que s’està fent bé la gestió de la pesta porcina?

En aquesta enquesta han votat 54 persones.