Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Vincles entre dues generacions

Un projecte dels alumnes de 4t dels Sagrats Cors de Centelles rep un premi Baldiri Reixac

Els àvies i àvies esperaven el dia de trobada, i els alumnes també ja que han establert “més vincles del que esperàvem”, explica Jordi Romeu, director d’Infantil i Primària de l’escola Sagrats Cors de Centelles. I de fet, el nom del projecte ja era aquest “Vincles”, un treball intergeneracional que ha estat mereixedor d’un dels premis Baldiri Reixac en la categoria d’alumnes. L’han portat a terme una quarantena d’alumnes de 4t en col·laboració amb la Residència Sant Gabriel del mateix municipi, que durant el curs s’han trobat dos cops al mes. Cada alumne tenia un resident agermanat amb qui s’han conegut al llarg del curs.
En una de les trobades, a partir d’una entrevista, explica Romeu, els avis i àvies explicaven als alumnes qui eren i la seva vida, una història que els joves han escrit. Les dues generacions també han escrit contes, han fet manualitats, han plantat flors, han passejat i s’han ensenyat jocs de les respectives èpoques. En una de les sessions, comenta el director, els nens i nenes han ensenyat als més grans a fer anar tauletes amb jocs didàctics. Per altra banda, els avis i àvies els han ensenyat jocs com el dòmino. El vincle “ha estat espectacular” i fins i tot en alguns casos els alumnes han visitat els seus avis agermanats fora de l’horari escolar. El projecte, comenta Romeu, també els ha servit per treballar la mort i el dol, ja que hi ha hagut la defunció d’alguns dels residents. Un altre dels aspectes que han tingut en compte en el projecte són les malalties degeneratives o les discapacitats visuals o auditives, per les quals els nens i nenes han creat jocs per treballar la memòria o la motricitat fina. Els avis i àvies també van voler assistir a la representació de Nadal de l’escola, encara que alguns feia “quatre o cinc anys que no sortien de la residència”.
Els avis, comenta el director, “han estat acompanyats” i els alumnes “han après molts valors i han posat nom a determinats sentiments”. De fet, apunta, “la intenció de l’escola és fer projectes en què els alumnes visquin experiències reals” i estan contents que s’hagi premiat aquest projecte pel qual han rebut també 500 euros. Després de l’experiència, des del centre ja pensen a repetir el treball de cara als propers cursos.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.