El Tour, una festa major

No sé la transcendència que tindrà el pas del Tour de França 2026 pels pobles d’Osona i el Ripollès. Bé, per començar espero que l’etapa es pugui fer, malgrat les situacions que hi va haver a la Vuelta d’aquest any. Dubto molt que els francesos canviïn el recorregut de l’inici i les primeres etapes per terres catalanes. Els nou mesos que falten pot semblar que són molt de temps, però no ho és si es parla de la infraestructura que té aquesta cursa, i més si parlem de la ciutat de sortida.
Una de les coses de què més he gaudit en els meus 40 anys com a periodista és de fer cinc Tours des de primera línia. Fa temps d’allò, eren a finals dels 90, i segur que la cosa ha canviat millor. Però hi ha una cosa que segur que no ha canviat, i és la importància que té la cursa per als francesos. És l’autèntica festa major dels pobles per on passa. Aquell dia el poble està paralitzat i tota la gent a la carretera hores abans esperant que passi la carrera. I esperant també, i això us ho recomano especialment, el pas de la caravana publicitària, unes dues hores abans que els corredors.
Tinc curiositat per veure com responen els nostres pobles arribat el dia. Però heu de saber que el Tour és molt més que una cursa ciclista. El Tour és una gran festa, la Festa Major.