Feliç 125è aniversari
Aquest dimarts un club català de futbol arriba als 125 anys: el RCD Espanyol de Barcelona. Superar el centenari ja és important per a qualsevol entitat, però afrontar la segona centena engrescat de cara al futur, com és el cas, és cosa de privilegiats. En contra d’aquells que parlen del que desconeixen, el club no va néixer per anar contra ningú. Ho va fer per poder participar en un esport en què els altres no els volien perquè no eren suïssos.
Avui el RCDE és una societat anònima esportiva. Com la majoria de clubs del món. No hi ha eleccions, però sí canvis de propietat, com fa ben poc acaba de passar. A president nou il·lusions renovades. Ara, Alan Pace, el nou, ens parla de competir amb l’altre club de la ciutat, a portar l’equip a Europa i el femení a la Lliga de Campiones. Evidentment que tot s’hi val quan arribes, el futur ja ens dirà quin és el futur. El nou president ja ha fet coses bones, com mantenir Mao Ye a la gerència i Fran Garagarza a la direcció tècnica. Hauria estat fàcil fer foc nou, però Alan Pace pensa que no s’ha de canviar qui treballa bé. Fins i tot essent conscient que alguns volien un canvi.
El RCDE fa 125 anys. Molts mitjans catalans no en diran res. Tenim la sort que EL 9 NOU no és com molts mitjans catalans.