La plataforma ha traslladat al secretari de Mobilitat, Manel Nadal, la inquietud de la plataforma per afinar el servei ferroviari, ara que l’Estat ha transferit les competències a la Generalitat.
El document lliurat aquesta setmana al Departament de Política Territorial i Obres Públiques insisteix en la necessitat d’actuar a la línia que trepitja territori osonenc i ripollès. Renfe Espavila’t continua exigint una millora de la puntualitat i del confort dels trens, la disminució del temps de recorregut, i l’augment de les freqüències de pas i dels horaris de servei.
A banda de l’aplicació de mesures que contribueixin al benestar dels usuaris de la línia de Vic i Ripoll, Renfe Espavila’t també ha reclamat al secretari de Mobilitat més informació sobre el projecte de desdoblament. La doble via de tren ja està prevista al Pacte Nacional d’Infraestructures. En una primera fase, que en principi expira el 2015, el desdoblament arribaria fins a Torelló. Això, per si sol, ja representa un avenç de terminis perquè, inicialment, estava previst que el primer segment de la doble via anés de Montcada a Vic.
La plataforma Renfe Espavila’t no ha esperat per traslladar a la Generalitat el que ja havia reclamat anteriorment a l’administració de l’Estat. La petició feta al secretari de Mobilitat, Manel Nadal, es va registrar el dilluns 4 de gener, el primer dia laborable després que el govern assumís la gestió del servei de Rodalies de Renfe.
{{ comment.text }}