Munell va dir que es tracta d’una qüestió prioritària per l’equip de govern i com a mesura de pressió, si no hi ha una proposta de millora de la seguretat del pas a nivell d’Adif, les autoritats municipals tampoc aniran a la presentació dels dos trens remodelats de la línia Barcelona-Puigcerdà que es farà a Ripoll el 15 de maig.
L’alcalde de Ripoll també va dir que demanaran que les barreres del pas a nivell estiguin menys estona abaixades “perquè hi ha dies que, quan s’han creuat dos tres a l’estació de Ripoll, han trigat més de 20 minuts a aixecar-les”, va dir Munell, “i això és excessiu”. Segons va explicar l’alcalde, les barreres s’abaixen a Ripoll quan el tren arriba a l’estació de Campdevànol “i com que triga tant temps a arribar la gent s’impacienta, a part d’acostumar-se que el tren tardi molt a passar, i acabin creuant la via amb el perill que representa”. Tot i així, es va insistir que hi ha un pas soterrat per poder passar, malgrat les barreres arquitectòniques que té. L’alcalde va dir que des de Rodalies “són conscients del perill que representa aquest pas a nivell” malgrat que compleix les normatives establertes, però també és cert que des de Rodalies es va comunicar que qui té capacitat d’inversió és Adif. En aquest sentit, el gerent de Rodalies es va comprometre a parlar amb el Ministeri de Foment perquè es prenguin mesures per evitar que ningú pugui accedir a la via des de la vorera.
{{ comment.text }}