“Cal que Santa Eugènia de Berga tingui una connexió directa amb la C-17?”, preguntava l’alcaldessa d’aquest poble, Anna Franquesa (CiU), als veïns que van assistir a la reunió informativa per explicar el projecte de l’anomenada pota sud de Vic. La resposta dels assistents va ser unànime: no. Ara bé, es van proposar opcions en el cas que no hi hagi més remei que tirar-la endavant. De fet, acabarà essent una decisió de la Generalitat.
La pota sud de Vic és la carretera que ha de connectar la C-17 i l’Eix Transversal a través de Vic, Santa Eugènia i Sant Julià i que després de molts anys d’estar en l’oblit ara s’ha recuperat el projecte des de Vic. Si es fes, es resoldrien els problemes d’accés al polígon de Santa Eugènia. Per altra banda, i això és el que fa tirar endarrere a Santa Eugènia, si es fes la pota sud, l’Ajuntament de Vic prohibiria la circulació de camions pel sud de la ciutat, a barris com el de l’Horta Vermella o Santa Anna, per la qual cosa circularien més vehicles pesants pel seu poble. Actualment els camions procedents de la C-17 utilitzen aquest itinerari urbà per dirigir-se cap a l’escorxador de Santa Eugènia, passant per la carretera B-520.
Entre les propostes i opinions dels veïns de Santa Eugènia, un avisava que “s’haurien d’expropiar 10 masies, construir-hi ponts per travessar el riu Gurri, per exemple”. Un altre creia que “el problema el té Vic i ens el vol col·locar a nosaltres, no volem que ens trinxin el territori”, i un tercer proposava que es fes “una connexió directa amb el polígon industrial de Santa Eugènia o bé enllaçar Vic amb Calldetenes” a través de la variant que és imminent.
Segons l’alcaldessa, hi ha prevista una reunió amb els ajuntaments de Vic i Calldetenes per parlar-ne. Calia fer la reunió “per anar a la guerra amb el batalló al darrere. Si no no podríem anar a lluitar”, va cloure Franquesa.
{{ comment.text }}