La controvertida pota sud de Vic, la carretera que hauria de connectar la C-17 amb Santa Eugènia de Berga, genera controvèrsia.
Per això, els alcaldes de Vic, Josep M. Vila d’Abadal; Calldetenes, Marc Verdaguer, i Santa Eugènia, Anna Franquesa, es van reunir la setmana passada a l’Ajuntament de Vic -n’informava divendres EL 9 NOU- per parlar d’aquesta futura infraestructura.
La reunió, a la qual també van assistir els regidors Josep Rafús i Antoni Serrat, de Vic, i Albert Soler, de Santa Eugènia, volia ser una primera presa de contacte polític.
Es va constatar que les posicions són divergents, però existeix el compromís d’asseure’s un cop la Generalitat faci públic el projecte.
“És important que quan el tinguem, ens el mirem i si podem fer al·legacions tots junts, i amb el suport del Consell d’Alcaldes, ho farem”, explicava a peu dret l’alcaldessa de Santa Eugènia, Anna Franquesa, just després d’acabar la reunió.
“Ara parlem sense saber l’impacte ambiental: parlem d’una carretera, però no la coneixem. Quan tinguem les dades, ens asseurem tots junts i ho valorarem”, concloïa Franquesa. Veïns de Santa Eugènia, en una reunió a principis de juliol, es van mostrar contraris a aquesta infraestructura.
El mateix havien fet, setmanes abans, els veïns de la Serra-de-senferm. Potser per això, a l’últim ple de Vic, a pregunta de la CUP, també se’n va parlar.
L’alcalde, Josep M. Vila d’Abadal, que veu amb bons ulls una nova via d’un carril per banda que facilités la mobilitat entre Vic i altres municipis propers, ja va suggerir que s’esperés l’estudi d’impacte ambiental de la Generalitat i el període d’al·legacions per fixar les posicions. Aquest estudi podria estar fet en mig any.
Si aquesta carretera s’acabés fent es podria solucionar una patata calenta que té entre mans l’Ajuntament de Vic des de fa anys: la petició dels veïns de Santa Anna i l’Horta Vermella perquè es prohibeixi el pas dels camions de bestiar que, majoritàriament, es dirigeixen a l’escorxador de Santa Eugènia.
Aquesta petició, que fins i tot va motivar una moció de SI al ple del mes de juny aprovada per unanimitat, tindria efectes col·laterals. I Vic ja ha mogut fitxa. L’alcalde, Josep M. Vila d’Abadal, aquest dilluns va signar un certificat per fer efectiva aquesta prohibició.
Quan es posi en marxa –falta instal·lar la senyalització– la prohibició que els camions circulin pel nucli urbà algú en patirà les conseqüències. I aquest algú pot ser, per exemple, Calldetenes, municipi que està batallant per accelerar l’inici de les obres de la seva variant.
“El tema de la variant va en paral·lel al de la pota sud”, concedia Marc Verdaguer, dimarts, a la sortida de la reunió. La pota sud no trepitjaria terme municipal de Calldetenes.
Més explícit es mostra Vila d’Abadal, que valorava la trobada amb Verdaguer i Franquesa per conèixer una primera opinió de cada consistori sobre aquesta infraestructura.
“Jo continuo defensant la necessitat d’estructurar el territori del sud. No només entre Santa Eugènia i Vic, sinó també amb Calldetenes, Sant Julià i Taradell”, certificava Vila d’Abadal.
{{ comment.text }}