QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Els radars de velocitat de Vic posen unes cinc multes al dia

A partir de la setmana que ve s’instal·laran més semàfors pedagògics en altres carrers

Els tres radars de velocitat de Vic funcionen a ple rendiment des de fa uns mesos. Els aparells, situats a l’avinguda dels Països Catalans, el carrer Torelló (on es pot anar a un màxim de 50 km/h) i l’Era d’en Sellés (a 30 km/h), posen cinc multes al dia cadascun. Així ho explicava la regidora de Convivència i Seguretat, Elisabet Franquesa (Junts), al ple de la setmana passada.

Va ser en resposta a les preguntes del regidor dels Comuns, Arnau Martí, que demanava si s’havia notat la instal·lació de radars i el nombre de sancions que posava cadascun. A principis d’aquest any, EL 9 NOU recollia que el de l’avinguda Països Catalans, l’aparell que ha funcionat correctament des de la seva instal·lació, posava unes 20 multes al dia.

Això va fer saltar les alarmes al govern, que no s’esperava que hi haguessin tantes sancions. Passat el temps i que els conductors s’hi hagin acostumat, han baixat. “Amb la quantitat de cotxes que hi arriben a passar, cinc multes és molt poc”, deia la regidora, remarcant que els radars “han complert les expectatives” i s’han evitat “molts accidents i perills innecessaris”.

Martí demanava quan s’instal·larien semàfors pedagògics abans dels aparells que sancionen. Això va ser, precisament, un acord que va arribar al ple en una moció presentada pels Comuns. La regidora Franquesa li responia dilluns passat que s’han comprat sis radars pedagògics (els de la cara verda somrient o vermella trista) per anar-los instal·lant “de manera aleatòria en diferents punts”. De fet, apuntava que hi ha altres carrers, com el de Sant Pere, que feia temps que els havien fet arribar la petició veïnal. Està previst que els comencin a instal·lar la setmana vinent.

A part d’això, “tècnicament no es veu viable instal·lar els semàfors pedagògics davant de l’altre radar”, reconeixia la regidora. De totes maneres, sí que s’està estudiant col·locar algun d’aquests aparells per ajudar a comptabilitzar els cotxes que passen per davant dels que multen. Més enllà de la part tècnica, “també ens acompanyen les dades”: cinc multes al dia cadascun. “Ens ha baixat moltíssim”, subratllava Franquesa.

SEIXANTA SANCIONS PER CONTROL A RIPOLL

El radar de velocitat que s’utilitza actualment a Ripoll està cedit periòdicament pel Servei Català de Trànsit, en les diverses campanyes de prevenció que fa l’ens. L’any passat va estar actiu en 17 ocasions, durant les quals va detectar 1.025 infraccions, amb les corresponents denúncies, amb una mitjana de seixanta multes a cada control.

La ubicació recurrent és entre el carrer Progrés i la ronda de Castelladrall (13 vegades). Tot i que els límits de velocitat són de 30 quilòmetres per hora, el radar només sanciona els que superen els 50.
Des de l’agost de l’any passat l’Ajuntament de Ripoll té previst instal·lar un radar permanent que tindrà cinc ubicacions a les carreteres d’entrada, en cinc caixes diferents que se situaran estratègicament.

Les carreteres de Ribes, Barcelona i Sant Joan, a més de les rondes de Castelladrall i Mas d’en Bosch, són els punts on hi haurà controls. La freqüència del radar en cada ubicació dependrà de les queixes per velocitats excessives que arribin a l’Ajuntament.

Volien estrenar-lo abans de l’estiu, però el cap de la Policia Local, Francesc Campayo, explica que “com a mínim haurem d’esperar sis mesos més”, perquè els tràmits per passar-ho pel ple, licitar-ho i fer la instal·lació requereixen aquestes pautes de temps.

Els veïns: “No hi hem notat gaire”

Els tres radars a Vic es van posar en marxa amb el principal objectiu de reduir l’accidentalitat. Eren punts negres pel que fa a atropellaments. Al carrer Torelló, precisament, una d’aquestes víctimes va ser la Maido, que viu molt a prop de la via.

Va rebre del braç esquerre i va haver d’estar un parell de setmanes hospitalitzada. Sortosament, tot va quedar en un ensurt i no va ser molt greu. Per això, quan es va assabentar que instal·larien un aparell va rebre-ho amb bons ulls.

Després d’unes quantes setmanes amb l’aparell en marxa, explica a EL 9 NOU que no s’ha notat. “La gent no ho sap”, opina la veïna.

Aquest “no hi hem notat gaire canvi” és el mateix pensar que comparteixen altres veïns del barri, com la Montse, la Llum o en Lluís, que ho comenten a aquest bisetmanari en una cafeteria propera al carrer Torelló.

“Allà on l’han posat no serveix”, diu la Montse, que, com en Lluís, considera que l’aparell està massa allunyat dels passos de vianants on precisament s’han produït gran part dels atropellaments. Es tracta dels passos situats a tocar del supermercat, entre el carrer de Can Pau Raba i de la Indústria. D’aquesta manera, quan el conductor, en sentit a les Germanetes, passa el radar, torna a agafar embranzida i només es porta bé moments abans.

A més d’això, la Llum afegeix que a la nit falta il·luminació en aquests dos punts per creuar el carrer. Precisament, quan es fa fosc el que sí que ha millorat és que han desaparegut les curses de cotxes que abans es feien de punta a punta del carrer.

En Josep Maria, per la seva banda, sí que considera que li és més fàcil de sortir de l’aparcament del supermercat i que nota com els cotxes, en sentit polígon del Bruguer, van una mica més a poc a poc.

LA PREGUNTA

Està a favor de l’embargament d’armes a Israel?

En aquesta enquesta han votat 325 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't