L’Ajuntament de Santa Eulàlia de Riuprimer ha posat fil a l’agulla a la transformació de l’actual carretera BV-4316, que creua el poble de punta a punta, per fer-la més amable per als vianants i per disminuir la velocitat dels vehicles que hi circulen. El projecte, que es divideix en dues fases, té un pressupost global proper als 2 milions. Ara es tira endavant la primera fase, que va sortir a licitació per 0,81 milions i es va adjudicar per 0,52 milions, amb la voluntat de canviar la fesomia de dos punts: la cruïlla de Muntanyola i la zona de la plaça Major. “Hi donarem un tractament molt més urbà i el vianant tindrà molt més protagonisme”, explica el regidor d’Urbanisme, Joan Bertran, d’IpR-AM.
De fet, les imatges virtuals de com quedarà l’actual carretera projecten un canvi més que significatiu: una plataforma única, amb arbres, bancs i nou enllumenat. Les obres aniran a càrrec de Gestió Enginyeria i Construcció de la Costa Daurada. Els treballs preliminars ja estan en marxa i el termini d’execució és de sis mesos. Un cop enllestit, s’anirà per la segona fase. La idea seria executar l’obra l’any 2016. Tirar endavant les dues fases a la plegada, explica Bertran, hauria estat inviable per garantir la mobilitat.
El projecte s’explica, bàsicament, per dos motius. D’una banda, el creixement urbà i demogràfic que ha experimentat Santa Eulàlia durant els últims anys obliga a posar al dia serveis bàsics com clavegueram, aigua o llum que han quedat obsolets a la zona de la carretera i, d’altra banda, la velocitat a què se circula per aquesta via obliga a enginyar mesures per posar-hi fre. Casar aquests dos objectius, sumat a la necessitat que deixi de ser una carretera per convertir-se en una travessera urbana, és el que ha conduït l’Ajuntament a impulsar el projecte. Bertran recorda que la carretera, la titularitat de la qual correspon a la Diputació, té sis metres d’amplada i que, quan entra al poble, s’eixampla a vuit. Aquesta circumstància, tot i que anys enrere ja s’hi van posar elevacions, convida a córrer. “No és que hi hagi un trànsit exagerat, però hem tingut incidències”, concedeix el regidor. El finançament de l’obra, recollit en un conveni, va a càrrec de la Diputació i l’Ajuntament. Aquesta obra farà emergir un centre urbà molt clar a Santa Eulàlia en un indret que, fins ara, era més un lloc de pas.
{{ comment.text }}