La via verda de la Ruta del Ferro va fent camí. El Departament de Territori i Sostenibilitat ha anunciat que s’ha iniciat el procés d’informació pública de l’estudi informatiu i de l’estudi d’impacte ambiental del tram entre Llanars i Setcases. Aquesta via donarà continuïtat a la Ruta del Ferro (Ripoll-Sant Joan de les Abadesses) fins a Setcases. A més, connectarà amb la via cicloturística Pirinexus. La Ruta del Ferro s’ha convertit en un dels principals atractius del Ripollès, que cada setmana s’omple de gent que la recorre o bé amb bicicleta, caminant i també corrent i patinant.
El tram que ara se sotmet a informació pública, entre Llanars i Setcases, tindrà una longitud de 9,3 quilòmetres i una amplada de tres metres. Inclou cinc guals sobre el riu Ter i quatre passarel·les de fusta sobre els diversos torrents que travessa. El traçat s’ha dividit en dos trams: el que va de Llanars a Vilallonga de Ter, de 3 quilòmetres, i el de Vilallonga de Ter a Setcases, de 6,4 quilòmetres, i que serà el punt on acabarà la via verda. Precisament en aquest tram s’haurà de desplaçar la carretera en uns 285 metres de longitud, per tal d’encaixar-hi la via ciclista. La Generalitat està impulsant ara els projectes constructius dels altres dos trams de la via verda del Ter que queden pendents: Sant Joan de les Abadesses-Camí del pont de Reixac (a Sant Joan), amb el projecte constructiu redactat, i Sant Joan de les Abadesses-Llanars, amb el projecte constructiu en fase molt avançada de redacció, segons han confirmat des del Departament de Territori.
Des de l’Oficina de Turisme de Ripoll asseguren que la Ruta del Ferro és una de les atraccions turístiques més populars de la comarca. Expliquen que és “molt concorreguda” i sobretot a escala internacional. En el cas de la Ruta del Ferro la promoció s’ha fet sobretot “a través del boca-orella”, i això ha fet que gent d’arreu d’Europa però també de molts llocs de Catalunya la incloguin en els seus viatges o visites.
{{ comment.text }}