Per tant, amb la planificació actual, no es fixa cap gran despesa per desdoblar la línia de Vic fins almenys el 2016. Els comptes es votaran al Congrés la setmana que ve i està previst que quedin aprovats definitivament la tercera setmana de maig.
La situació és pitjor de la que hi havia fins l’any passat perquè el pressupost aprovat l’any 2011 fixava per a aquest 2012 una despesa de 4,1 milions que el nou executiu de Mariano Rajoy ha deixat a zero. En una compareixença, la nova ministra de Foment, Ana Mato, va recordar que la situació actual obligava a retallar inversions i a prioritzar aquelles que estan començades. Entre aquestes, no hi ha el desdoblament entre Montcada i la Garriga i encara menys el desdoblament fins a Vic.
El procés està encallat amb el tràmit de l’estudi informatiu, que encara no s’ha acabat pendent de resoldre l’encaix de la doble via al tram de Montcada. Llavors caldrà publicar l’estudi d’impacte ambiental i fer el projecte executiu. Quan el govern del PSOE va publicar l’estudi informatiu el 2008 es preveia haver licitat tots els trams abans de 2016. El pressupost previst és de 690 milions.
{{ comment.text }}