També hi ha previstes millores a l’estació de Sant Celoni en unes operacions que es preveu adjudicar abans d’acabar aquest any i que han de fer-se durant l’any 2015. Només en el cas de Mollet-Sant Fost, el govern espanyol preveu que les obres s’allarguin fins al 2016.
Tot plegat forma part d’un pla d’obres que el Ministeri de Foment preveu fer a 69 estacions de tren catalanes –la majoria del nucli de rodalies de Barcelona– fins al 2015 amb una inversió de més de 200 milions d’euros.
Al Vallès Oriental, la inversió més important es farà a Mollet-Sant Fost, que té un volum de 3,8 milions de passatgers l’any. S’invertiran 2,2 milions d’euros en la construcció d’un pas inferior entre les andanes amb ascensors que permetrà desvincular l’actual pas soterrat del funcionament de l’estació i cedir-lo a l’Ajuntament. A banda, s’actuarà per allargar i fer recréixer les andanes per facilitar l’accés als nous trens Cívia que circulen per aquesta línia. La inversió es reparteix entre els 1,5 milions d’euros que es gastaran durant l’any que ve i els 550.000 euros que s’aportaran l’any 2016 per enllestir l’obra. La redacció del projecte ha costat 150.000 euros.
A Granollers-Centre, la inversió serà de 1,1 milions d’euros i inclou la instal·lació de tres ascensors –un per a cada nucli d’andanes– que connectaran amb l’actual pas soterrat entre les vies. Aquesta obra ja hauria d’haver començat, segons les previsions d’execució que va fer Renfe. De fet, es preveia invertir 700.000 euros ja durant aquest any. I els 400.000 euros restants s’havien de gastar durant l’any que ve. Una part de la inversió es destinarà a augmentar l’alçada d’una andana per permetre la rotació dels trens que acaben el seu recorregut a Granollers-Centre, per on cada any passen 4,83 milions d’usuaris.
A la línia de França, les inversions es completen a l’estació de Sant Celoni, on es preveu invertir durant l’any que ve uns 200.000 euros en una obra que també està previst que s’executi abans de final d’any. Aquí, es perllongaran les andanes 7 i 8 per arribar fins als 200 metres de longitud. Aquesta actuació facilitarà l’ús de la via 7 per a la rotació dels trens que acaben el seu recorregut a Sant Celoni i que, posteriorment, tornen en direcció Barcelona.
Al tram del Vallès Oriental de la línia del Nord, només s’actuarà a l’estació de Mollet-Santa Rosa, amb 820.000 passatgers anuals. La inversió és de 2 milions d’euros, 1,85 per fer les obres i 0,15 per al projecte. Els treballs inclouen la construcció d’un pas inferior per creuar les vies –ara no n’hi ha– equipat amb ascensors. També el perllongament i el recreixement de les andanes i el tancament de tot l’entorn per impedir l’accés als trens als passatgers sense bitllet. Renfe entén que la millora de l’estació de la Garriga –amb 0,6 milions de passatgers a l’any– “s’abordarà amb el projecte de duplicació de la via”, que no té data.
{{ comment.text }}