La companyia ja té en cartera comandes dels principals productors locals i internacionals implantats a la Xina, com Volkswagen. General Motors, Ford o Baic Group.
L’empresa no comença des de zero la seva incursió al mercat xinès, que l’ha de consolidar com a principal companyia del sector. Des de 2003 hi tenia una oficina de representació i des de 2013 una oficina comercial. Ara, impulsa un projecte que afronta en solitari, amb l’objectiu d’anar guanyant capacitat productiva i arribar a cobrir el màxim de capacitat entre els anys 2018 i 2019. Quan s’arribi a aquest màxim de capacitat, la direcció de l’empresa espera que la planta de producció xinesa aporti entre 18 i 22 milions d’euros de facturació al grup.
La fàbrica, que ha comportat inversions de vuit milions d’euros en un projecte que ha tingut el suport financer de l’entitat semipública Cofides, entra en contacte amb un dels principals mercats automobilístics del món. “L’estratègia de la marca passa per aprofitar el màxim les sinergies que ofereix l’entorn global, produint en aquelles localitzacions que generin un avantatge competitiu i estant el més a prop possible dels seus clients”, assenyala un comunicat de l’empresa.
Amb aquesta nova implantació Zanini potencia la seva estratègia internacional. La firma disposa de fàbriques als Estats Units, Mèxic, França, la República Txeca i el Brasil, a més de l’estrenada recentment a la Xina. En paral·lel també està impulsant amb un soci local una fàbrica a l’Índia, la inversió de la qual és de cinc milions d’euros. S’espera que aquesta nova planta, que incrementarà la producció que Zanini ja feia al país a través d’un acord amb el mateix soci amb què ara afronta el projecte, estarà enllestida durant el 2015.
L’empresa manté obertes altres possibilitats de creixement internacional, però té intenció de conservar la producció de més valor afegit a la seu central de Parets, on treballen més de 120 persones. La direcció considera, per exemple, que aquesta fàbrica és la que té més opcions per acollir els projectes de futur més complexos.
{{ comment.text }}