Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

El ‘Torelló’ arriba al 2.000

Articles d’excol·laboradors i una crònica sobre el moment actual del setmanari completen una edició especial, amb una portada commemorativa que ha sorgit d’un concurs. L’última efemèride havia estat el juliol del 2009, quan la capçalera, de llarga història, va arribar al 75è aniversari.

  • El 9 Nou
  • 05/05/2013 | 7:46
  • 0

Aquest cap de setmana el setmanari Torelló arriba als 2.000 exemplars. Ho celebra amb una portada commemorativa de Maria Blanch, escollida per concurs entre sis propostes presentades.

Articles d’excol·laboradors i una crònica sobre el moment actual del setmanari completen una edició especial. L’última efemèride havia estat el juliol del 2009, quan la capçalera va arribar al 75è aniversari. I abans hi havia hagut les que celebraven els 500 números, l’any 1980, o els 1.000, l’any 1991.

La directora del setmanari, Elisabet Soldevila, es mostra satisfeta d’aquests 2.000 números i “el bon estat de salut amb què hi arribem”, malgrat l’actual escenari de crisi econòmica i, en concret, la que viu el sector dels mitjans de comunicació.

Segons ella, una de les claus de l’èxit del Torelló “és la xarxa de col·laboradors que hi ha al seu voltant”, començant per la que s’estén des de la mateixa redacció i l’entramat de contactes i entitats “que també se’l senten seu i ens faciliten molta informació”, explica.

Ara mateix, i al marge de l’equip bàsic que hi treballa diàriament, el setmanari disposa d’una vintena de col·laboradors estables. “La fidelitat de lectors i anunciants ha estat clau per arribar fins aquí”, apunta Soldevila, que és directora de la publicació des de 1998 i en viu professionalment.

Actualment, el Torelló té una tirada de 800 exemplars, la meitat de la qual de subscripcions. “Tenim comprovat, però, que de lectors en són molts més, perquè és una revista que no és d’un sol dia i moltes famílies la fan córrer dels avis als néts, de casa en casa”.

Per Soldevila, una altra característica que ha marcat l’última etapa del Torelló és que “som, més que en cap altre moment, el setmanari de la Vall del Ges i Orís”.

Pel que fa als reptes de futur, hi ha pendent la posada en marxa d’una pàgina web “sense que això ens hagi de fer mal a l’edició de paper”, explica el subdirector, Guillem Rico.

Des de fa unes setmanes, el Torelló també disposa d’un compte específic de Twitter que permet seguir a temps real algunes informacions, com per exemple els plens municipals.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.