Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Una Baja amb moltes novetats

Primera cursa de Nani Roma amb Toyota, Xevi Pons debuta a la prova i Joan Font s’estrena amb un ‘buggie’

  • El 9 Nou
  • 22/07/2016 | 18:03
  • 0

Des de la primera victòria de Jordi Arcarons a la sisena edició, en un llunyà 1988, la Baja Aragón ha estat una cursa procliu als pilots osonencs. El vigatà tornaria a guanyar tres anys després, abans de l’arribada de Nani Roma, que ja va avisar de les seves intencions en imposar-se en la seva primera participació. Des de llavors el folguerolenc s’ha convertit en el pilot que més vegades ha guanyat la prova amb un palmarès gairebé impossible d’igualar: quatre victòries en moto (1995, 1997, 1999 i 2002) i cinc en cotxe (2005, 2009, 2013, 2014 i 2015), superant l’any passat les quatre dels francesos Pierre Lartigue i Jean-Louis Schlesser en les quatre rodes.

En motos, Gerard Farrés (guanyador el 2007, 2009, 2011, 2014 i 2015) és a un pas d’igualar les sis victòries d’Isidre Esteve però aconseguir el tercer doblet osonenc (2009, 2014 i 2015) es preveu més difícil que mai. Sobretot en la categoria de cotxes, que presenta una inscripció de luxe, amb tots els equips oficials al Dakar. Després de 28 anys, Carlos Sainz (Peugeot) torna a la prova en la qual X-Raid no s’ha volgut quedar curt després d’anunciar-se la marxa del folguerolenc. Dels dos vehicles que havia anunciat inicialment finalment en porta quatre, per a Mikko Hirvonen, Orlando Terranova, Ricardo Porem i Jutta Kleinschmidt, que no portarà el Mini All 4 Racing sinó el buggie que estan desenvolupant. Però qui encapçala la llista d’inscrits com a primer a la Copa del Món de ral·lis tot terreny és Nasser Al-Attiyah, amb el mateix Toyota Hilux preparat per Overdrive Racing que el folguerolenc.

Les deu primeres places estaran molt disputades, entre les quals s’hi vol col·locar Xevi Pons, que debuta a la prova amb millores en el motor i les suspensions del Ford Ranger amb què va ser tercer en el pròleg del Dakar. Tal com li ha passat a Roma, el manlleuenc no ha pogut disputar cap altre raid des de llavors. L’uruguaià Sergio Lafuente serà el seu copilot en aquesta ocasió.
També torna a la prova Joan Font per estrenar-se amb un buggie, un Yamaha YXZ 1000R. El voltreganès, que portarà el madrileny Manolo Navarro de copilot, és la punta de llança de Yamaha Trivimon per a un incipient projecte desenvolupat per Tot Curses. Tot just fa una setmana que va poder provar el vehicle a Sant Bartomeu perquè “han volgut fer un vehicle amb especificacions FIA i les homologacions tarden”, explicava.

En el seu cas ja assumeix que quedar dels deu primers és impossible amb 69 cotxes inscrits perquè “tot i que és un vehicle lleuger no té la potència dels altres”, un objectiu que també queda lluny de l’abast d’Albert Roquet (Mistubishi L-200), que continua amb Enric Oller de copilot.

A la categoria de motos, Gerard Farrés (KTM) se les tindrà amb els equips oficials d’Honda (Joan Barreda, Michael Metge i Oriol Mena) i Sherco (Joan Pedrero, Adrien Metge i Aravind Prabhakar). Però Yamaha també hi voldrà dir la seva amb Xavier de Soultrait i Marc Solà, que defensarà la tercera posició de l’any passat. Tres posicions per darrere del vigatà es classificava Laia Sanz, que aquest any no hi participarà perquè l’equip oficial KTM no és present a la prova. D’aquesta manera, Rosa Romero (KTM) serà l’única dona amb moto com a component d’un Himoinsa Racing Team que completa Antonio Gimeno, mentre que el motxiller Dani Oliveras no hi serà perquè s’ha lesionat.

Comentaris

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.