El govern català s’ofereix a Foment per redactar el projecte de doble via de tren fins a Vic

La Generalitat està disposada a desencallar el projecte de desdoblament de la via de tren de la línia del Nord entre Montcada i Reixac i Vic. Per accelerar el procés el govern s’ha ofert a redactar el projecte de l’actuació. El Departament de Territori no estalvia crítiques a la demora del projecte.

El 9 Nou
08/12/2012

El Departament de Territori i Sostenibilitat s’ha ofert al Ministeri de Foment espanyol per redactar el projecte executiu per al desdoblament de la línia del Nord entre Montcada i Vic amb l’objectiu de desencallar-ne la tramitació. Fins i tot, la Generalitat estaria disposada a assumir l’execució de les obres si Madrid traspassa els diners per fer-les. Ho va explicar el director general de Transport i Mobilitat, Ricard Font, en la cloenda a Mollet de l’assemblea de l’Associació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU). Font també va assegurar que s’ha demanat al Ministeri que si no hi ha disponibilitat per assumir els 600 milions d’euros que es preveu que costarà tot el desdoblament “es prioritzin alguns trams que permetin donar més fiabilitat i posar més trens”.

Font va insistir que el desdoblament de la línia R3 entre Montcada i Vic és una de les demandes prioritàries que la Generalitat fa arribar a Foment a l’hora de preveure noves inversions juntament amb l’increment de capacitat dels accessos ferroviaris del sud i el nord de Barcelona. “Pel retard en la redacció del projecte, no hi ha cap excusa. No s’hi val a dir que no hi ha diners”. Considera que tot plegat és una manca de respecte als usuaris i va posar l’exemple dels 14 incidents en un mes a l’estació de Balenyà (Osona) que van provocar, en tots els casos, retards superiors a una hora per als usuaris. Font va recordar la paràlisi de les inversions promeses de l’Estat a rodalies en obres i en la redacció de projectes. “El més calent és a l’aigüera. El Ministeri no compleix amb Catalunya”. Va lamentar que el 2013 només hi ha pressupostada una inversió de 14 milions per a tota la xarxa.

L’AMTU també reclama el desdoblament de la línia de Vic. “Ara és el moment de planificar. Cal fer projectes perquè sense projectes no hi ha realitats. Fa més de tres anys que vam presentar al·legacions a l’estudi d’impacte ambiental i no ens han ni respost”, va dir el president de l’AMTU i alcalde de Granollers, Josep Mayoral. Aquesta entitat té pendent una trobada a Madrid amb responsables del Ministeri de Foment. Entre les demandes que portaran sota el braç, hi ha el desdoblament de la R3. “És un element cabdal de la nostra reivindicació”. També reclamaran que s’avanci en la planificació de la línia orbital ferroviària. Volen que el nou pla director d’infraestructures inclogui almenys l’execució del tram central entre Granollers i Sabadell.

LA PREGUNTA

Creu que Pedro Sánchez ha de dimitir?

En aquesta enquesta han votat 171 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't