Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Foment proposa la Llagosta com a centre logístic de mercaderies

La Llagosta es perfila com una de les seus dels quatre grans centres log√≠stics que el Ministeri de Foment i la Generalitat preveuen construir a Catalunya. El projecte √©s fomentar el transport de mercaderies per ferrocarril i el Pla Estrat√®gic d’Infraestructures situa una de les estacions al Vall√®s.

  • El 9 Nou
  • 17/09/2010 | 15:52
  • 0

La nova estaci√≥ de mercaderies de la Llagosta ‚Äúes perfila‚ÄĚ com un dels quatre grans centres log√≠stics que el Ministeri de Foment i el Departament de Pol√≠tica Territorial i Obra P√ļblica de la Generalitat (PTOP) tiraran endavant a Catalunya per fomentar el transport de mercaderies per ferrocarril. Aix√≠ ho ha anunciat el diputat al Congr√©s i vocal de la comissi√≥ de Foment, Rom√°n Ruiz.

‚ÄúEl projecte est√† en fase d‚Äôavaluaci√≥, per√≤ proposarem al Ministeri i a la Generalitat que la nova estaci√≥ de mercaderies que es far√† a la Llagosta sigui el centre nodal que l‚Äôactualitzaci√≥ del Pla Estrat√®gic d‚ÄôInfraestructures i Transport (PEIT) situa al Vall√®s‚ÄĚ, ha explicat el diputat.

Aquests centres logístics han de convertir-se en generadors d’activitat econòmica. Segons els plans de Foment, les empreses s’instal·laran als seus voltants, i des d’allà, podran distribuir mercaderies per tota la xarxa de transports. A Catalunya es faran quatre centres logístics, un al Penedès, un al Prat, un a la zona del Vallès i el darrer a l’Empordà. També es millorarà la connexió de la xarxa ferroviària amb el port de Barcelona. Els nous nodes de transport seran intermodals i hauran d’estar ben connectats amb la xarxa viària, per tal de facilitar la circulació de la càrrega entre els diferents mitjans de transport terrestres.

Des del ministeri de Foment es vol restar quota al transport per carretera, que en els darrers anys ha augmentat fins a assolir un 95,9% del transport de mercaderies per terra, per només un 4,1% del transport en tren.

En els darrers anys, la falta d’infrastructura ferroviària, la seva deficient gestió i la desconfiança de les empreses, que han vist com sempre passaven per davant els interessos dels passatgers, han decantat la balança cap al transport per carretera, més ràpid i més barat.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.